Re: Aalst: Proloog

“Het was een raar telefoontje. De meeste bellers waren vaste klanten die in plat Aalsters een nummertje bestelden. Hun stem herkende ik, maar deze was nieuw voor mij. Zuiver Nederlands, dat hoorde je bij ons niet. En van de Bende van Hofstade had ik nooit gehoord. Ik vond die plaat niet, en ik draaide dan maar Johnny Be Good, met de bestelde boodschap.

Na dagen enkele topics volledig te hebben gelezen en bestudeerd (waaronder deze) hoop ik dat iemand me kan helpen met meer informatie over dit citaat van de bewuste dj. Ik weet dat het lang geleden is en reeds eerder gevraagd, maar tot nog toe is er slechts één getuigenis van dit al dat niet gepleegde telefoontje; en ook die getuigenis vind ik vrij verwarrend.

Imo cruciaal is of de beller Johnny Be Good zelf als tweede alternatief heeft aangewezen, dan wel of de dj 'toevallig' dit alternatief koos. Je kan nog één keer toevallig verwijzen naar Philippe De Staerke, maar de kans dat het twee keer toeval is lijkt me bijzonder klein.

Re: Aalst: Proloog

Uit wat een getuige aan mij ooit persoonlijk heeft verteld: uit deze Ford Taunus zou Patrick Haemers op het moment van de raid in Aalst zijn uitgestapt. Deze persoon heeft mijn inziens geen enkele reden gehad om hierover te liegen. Dus indien ik het goed begrijp heeft deze cruciale getuigen een Marokkaan gezien die zichzelf opmaakte als Patrick Haemers? Er zijn dacht ik 8 personen die Patrick Haemers herkend zouden hebben in Aalst. Bron van dit laatste is een slachtoffer die ook toegang heeft tot het dossier. Sommige stukken kunnen mij gewoon eenmaal niet meer overtuigen ... Het is zoals bij Alex Snell, het zou kunnen maar ... En iedereen mag weten dat die Flannery-piste mij oorspronkelijk ook hard doen nadenken heeft. Alleen Snell reageerde niet. Jammer voor hem.

Re: Aalst: Proloog

Misschien moet er aan Luc en Suzy uit Zele nog eens gevraagd worden of die van 1.90 m er uit zag als Patrick Haemers. Dat hebben ze in elk geval niet gezegd bij hun persoonsbeschrijving, die nochtans zeer gedetailleerd was voor wat de chauffeur betreft.

Het is niet omdat de reus op 9 november een blonde pruik zou gedragen hebben dat dat ook het geval was bij de verkenning. En die Marokkaan zag er niet donkerder uit dan de modale Spanjaard, zie de groepsfoto van zijn legerdienst.

Als je wil weten hoe je je kan vergissen in een Marokkaans en een Zuid-Europees uiterlijk: zoek maar eens een foto op van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en van vice-premier Luigi Di Maio van Italië. En zeg dan eens wie er het meest Noord-Afrikaans uitziet ...

Re: Aalst: Proloog

imazibraine wrote:

Misschien moet er aan Luc en Suzy uit Zele nog eens gevraagd worden of die van 1.90 m er uit zag als Patrick Haemers. Dat hebben ze in elk geval niet gezegd bij hun persoonsbeschrijving, die nochtans zeer gedetailleerd was voor wat de chauffeur betreft.

Ik heb ook nooit gezegd dat Luc en Suzy  (idd uit Zele smile) beweerden dat zij Patrick Haemers herkenden die avond van de raid... Wat Luc en Suzy zagen weet ik maar al te goed maar helaas dit hebben zij nooit beweerd.

imazibraine wrote:

Als je wil weten hoe je je kan vergissen in een Marokkaans en een Zuid-Europees uiterlijk: zoek maar eens een foto op van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en van vice-premier Luigi Di Maio van Italië. En zeg dan eens wie er het meest Noord-Afrikaans uitziet ...

Ik ben deels opgevoed door een Marokkaan en ik durf u zeggen dat de Marokkanen zich krom lachen met deze nieuwe onthullingen. Ikzelf ben trouwens reeds verschillende malen in Marokko geweest en moet u wel degelijk gelijk geven. Het mediterraan uiterlijk lijkt inderdaad sterk op elkaar (tussen ons gezegd en gezongen puur op basis van de foto’s van Kapllan Murat ... ik zou het verschil (al dan niet in het duister) tussen een Mediterraanse Italiaan, Albanees en of Marokkaan ook niet altijd direct zien!

935

Re: Aalst: Proloog

imazibraine wrote:

Misschien moet er aan Luc en Suzy uit Zele nog eens gevraagd worden of die van 1.90 m er uit zag als Patrick Haemers. Dat hebben ze in elk geval niet gezegd bij hun persoonsbeschrijving, die nochtans zeer gedetailleerd was voor wat de chauffeur betreft.

Het is niet omdat de reus op 9 november een blonde pruik zou gedragen hebben dat dat ook het geval was bij de verkenning. En die Marokkaan zag er niet donkerder uit dan de modale Spanjaard, zie de groepsfoto van zijn legerdienst.

Als je wil weten hoe je je kan vergissen in een Marokkaans en een Zuid-Europees uiterlijk: zoek maar eens een foto op van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en van vice-premier Luigi Di Maio van Italië. En zeg dan eens wie er het meest Noord-Afrikaans uitziet ...

Als je echt wilt weten hoe je vergist ivm het Bende van Nijvel-dossier zou je beter wat dossierkennis opdoen. De 3 die Luc en Suzy gezien hebben, zijn zeker geen Marokkanen (ook niet de burgemeester van). Erbij, er is geen enkel element dat die 3 figuren rechtstreeks (er bestaan duidelijke tekeningen van die 3) aan de feiten van Aalst linkt. De Ford waar de 3 in gezien zijn en die bij een ander feit (Overijse) ook een gelijke wagen in beeld komt, daar zat zeker geen Marokkaan in. Van die persoon bestaat een duidelijke omschrijving ook.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Proloog

Italiaans type, zeiden ze. Geen verwarring mogelijk met een Noord-Afrikaan? Zie dus de foto van Luigi di Maio.

En geen enkele link? Werd er twee dagen later geen zak met wapens gevonden door spelende kinderen in het Osbroekpark?

Als er geen link is, waarom staat het hele gebeuren hier dan beschreven op deze site, ook bij de tijdslijn?

937

Re: Aalst: Proloog

imazibraine wrote:

Italiaans type, zeiden ze. Geen verwarring mogelijk met een Noord-Afrikaan? Zie dus de foto van Luigi di Maio.

Neen geen verwarring mogelijk, er staat Italiaans type, het doet me trouwens meer aan het type Oostblok (Bulgarije?) personen denken. Eén van de 3 had een opvallende gebroken neus trouwens.

imazibraine wrote:

En geen enkele link? Werd er twee dagen later geen zak met wapens gevonden door spelende kinderen in het Osbroekpark?

Als er geen link is, waarom staat het hele gebeuren hier dan beschreven op deze site, ook bij de tijdslijn?

Er staat zoveel beschreven hier op de site, het is toch logisch dat niet alles "rechtstreeks" met de bende-doders te maken heeft. Feit is dat de linken die jij probeert te leggen er zeker niet zijn. Erbij, de echte interessante dingen i.v.m. de Bende van Nijvel staan niet beschreven op de site en ook niet in boeken, de speurders hebben ook geen idee. Vreemd dat na 34 jaar nog niemand bepaalde dingen opgemerkt heeft i.v.m. Aalst, het is ook nergens in dossierstukken of boeken te lezen. Dat de terrorisme-experten er blind voor zijn, is geen toeval! Iedere speurder of cel die in die richting begon te zoeken, is op een muur gebotst. Dit is een feit!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

938

Re: Aalst: Proloog

Oostblok?!? Hebt u ze gezien dan the end?

939

Re: Aalst: Proloog

Er bestaan 3 tekeningen van, heel in detail, dit in combinatie met de andere info doet ze vreemd overkomen. Ook hun kledij doet me daaraan denken, los van andere gegevens die in die richting kunnen wijzen. Dat er iets onderhuids in Aalst bezig was is een zekerheid, dat die 3 ermee in relatie staan is mogelijk maar dit wilt niet zeggen als daders of aan de zijde van de daders. Aalst is niet zomaar gekozen, de uitvoerders kenden de omgeving en de interne keuken van de ordediensten heel goed. Een tip staat nochtans ook duidelijk in de gevonden wapentijdschriften en andere sporen die de daders achterlaten. Laat ik het anders formuleren, er moet in de weken voor de aanslag in Aalst op vele hoofdkantoren van veiligheidsdiensten in de wereld over Aalst gepraat zijn. Dat de daders uitgerekend in Aalst hun extreem gewelddadige aanslag plegen, is nogal treffend in die context.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

940

Re: Aalst: Proloog

imazibraine wrote:

En geen enkele link? Werd er twee dagen later geen zak met wapens gevonden door spelende kinderen in het Osbroekpark?

Nee, die wapens zijn eind september 85 gevonden en die vondst werd aangegeven op 3 oktober, met dank aan Merovinger zijn opzoekwerk.