Re: Abdelkader Belliraj

Je bent als nieuwkomer op het forum een groot aanhanger van de nieuwe hypothese. De hypothese wordt goed gebracht maar zoals een aantal anderen ben ik zeer sceptisch. Er moet een link worden gevonden met Bouhouche, Mendez, Podevijn en de Pilarski's en Bonkoffsky's van deze wereld. 35 jaar 'bewijs'materiaal aan de kant schuiven voor ineens een nieuwe Arabische piste, dat doe je niet zomaar. De link met Staatsveiligheid is, toegegeven, wel interessant.

Re: Abdelkader Belliraj

Ik neem aan dat de switch niet gemakkelijk te maken is, maar misschien is het tijd om eens 'out of the box' te denken? Misschien hebben de namen die je genoemd hebt er niets mee te maken? En hebben ze ons een tunnelvisie laten ontwikkelen ...? Hoe kan het dat 35 jaar 'bewijs'materiaal geen enkel resultaat oplevert?

33

Re: Abdelkader Belliraj

Poging, WNP en CEPIC zijn onderdeel van en Aalst staat los van de Bende van Nijvel die niet bestaat. Dus met andere woorden: Is Aalst in opdracht gebeurd van dezelfde opdrachtgevers. Het feit dat er 100% zeker manipulatie is, wil zeggen dat er dikkekoppen tussen zitten want wie beschermt er nu anders gangsters? Mijn hypothese blijft onveranderd. Na Aalst reden ze naar Kester en de Golf GTI ligt in de steengroeve van Lessines. Pilarski kreeg de wapens van een garagist uit Meise en de daders zijn ingehuurd maar de chauffeur is van hier.

34

Re: Abdelkader Belliraj

Heeft iemand een idee hoe zijn broer er uit zag? Lijkt die op de robotfoto van de killer?

Re: Abdelkader Belliraj

Dat moet dan robotfoto 4 van 1997 zijn. Het minste dat je daar van kan zeggen is dat die er behoorlijk Noord-Afrikaans uitziet ...

36

Re: Abdelkader Belliraj

Robotfoto 10 & 14 ook...

Re: Abdelkader Belliraj

Zelfs nr. 8, de enige die er anders uitziet, zou de beschreven worden als: zwart haar en donkere ogen. Een tijd geleden gelezen.

Ik kom nog even terug op enkele (terechte) opmerkingen van bkv:

bkv wrote:

zou men wel duidelijk gemaakt hebben dat het serieus was door bv. volgende aanslagen te voorspellen

Dat is ook effectief gebeurd. Jacques Devlieghere, adjunct directeur-generaal van de Staatsveiligheid, verwittigde in oktober 1985 zijn familieleden in Aalst om niet naar de Delhaize te gaan. Dat was vlak na de bloedige overvallen in Eigenbrakel en Overijse, en in volle verkiezingsperiode. Ik kan mij voorstellen dat men geen algemene waarschuwing gaf om de hele Delhaizeketen niet failliet te laten gaan. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan ...

bkv wrote:

En al deze mensen zwijgen hier nu nog over

Zou jij zoiets durven toegeven als je jarenlang gezwegen hebt? Voor zover je uiteraard nog in leven bent, 35 jaar later. Devlieghere kan het in elk geval niet meer navertellen, want hij is niet meer.

Re: Abdelkader Belliraj

Toen nam de complottheorie, op basis van een niet-onderbouwd persartikel, het forum volledig over! Mijn volle respect aan alle bestaande en nieuwe forumleden die hun steentje bijdragen om nieuwe inzichten of potentiële hypotheses over de Bende van Nijvel naar voor te brengen.

Dat België tijdens de jaren 70 -80 kan vergeleken worden met een wespennest van veiligheidsdiensten en dubbelspionnen is iets waar we allen op dit forum kunnen overeenkomen.

Het hand van Mossad is in bovenstaande artikels zeker terug te vinden, enkel zie ik met de beste bedoelingen geen overtuigende link met de bende van nijvel. Een mogelijke link is die met het destabiliseren van de toenmalige omgeving (politieke moord, marokkaanse geestelijke) om een nieuwe spion op een bepaalde positie te krijgen, of een rechts karakter uit te lokken wanneer er rellen ontstaan.

Maar stellen dat er achterbanken uit een Golf gehaald worden om mensen te beschermen door dezelfde modus operandi uit te voeren, gaat mij een brug te ver. Ik kan je tientallen stellingen naar boven halen waarbij deze modus operandi bij SIE geïntroduceerd werd op het moment dat de bende hier ook mee begon.

Waar ikzelf me wel kan terugvinden is het feit dat Al Ajjaz met Dekaise gelinkt kan worden als eventuele opdrachtgever. En dat er nadien wapens via Al Ajjaz naar deze andere bende zijn doorgesluist.

39

Re: Abdelkader Belliraj

Beste Philippe DS, uiteraard nemen vele complottheorieën het over op dit forum. Daarvoor dient dit forum ook. Een complottheorie is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. Volgens zulke theorieën spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.

Ik kan je tientallen stellingen naar boven halen waarbij deze modus operandi bij SIE geïntroduceerd werd op het moment dat de bende hier ook mee begon. Ik had graag al deze stellingen van u gehoord... Liefst via privé bericht als u dat aandurft?!

Re: Abdelkader Belliraj

Philippe DS wrote:

Toen nam de complot theorie, op basis van een niet-onderbouwd persartikel, het forum volledig over!

Mijn beste Philippe, ik heb het even nagekeken, bovenstaand stuk is de inhoud van een parlementaire vraag van 6 maart 2008 DOC 52 0932/001. Het is een voorstel tot oprichting van een parlementaire onderzoekscommissie inzake het optreden van de inlichtingen en politiediensten in de zaak Belliraj.

Beschuldigt u dus deze vroegere parlementsleden tot complottheorieën? En dit enkel en alleen omdat de vraag tot oprichting van een commissie werd gesteld door een Vlaams Belanger? Kan u dan aantonen dat hetgeen in dat parlementair voorstel staat niet gebaseerd is op concrete feiten maar een complottheorie van het Vlaams Belang is? Of er een link is met de Bende van Nijvel is de onderzoekscel nu aan het onderzoeken indien ik het goed begrepen heb. (Het is niet omdat u de link niet ziet dat er geen link is of kan zijn.)

Eerst vond ik zin waarmee de post begon een beetje ongelukkig gekozen, ikzelf zou zo niet beginnen, ik citeer "Nu snap ik waarom het Vlaams Blok zoveel stemmen kreeg in de Denderstreek!" Het is een persoonlijke uitlating ivm het kiesgedrag voor een politieke partij, Vlaams Belang in deze verkeerdelijk nog Vlaams Blok genoemd. Maar na uw commentaar vind ik het eigenlijk een goede zet.

Want het toont aan dat parlementaire vragen, voorafgegaan door het woordje "Vlaams Blok" opeens niet meer aux sérieux genomen worden door u en erger nog complottheorieën genoemd werden. Maar ik kan u gerust stellen, ook PVDA heeft bij mijn weten naar een onderzoekscommissie gevraagd inzake de Bende. Dat zowel uiterst rechts als uiterst links deze vragen stellen vind ik niet meer dan normaal en zelfs hun plicht.

Gezien de inhoud én het feit dat wij burgers dit niet wisten (ik althans niet en zeker kende ik de rol van de staatsveiligheid in deze niet) vind ik de post uiterst interessant. Er moet zelfs geen link zijn voor mij.

Trouwens, het forum staat vol met verwijzingen naar niet onderbouwde pers artikelen. En dat de pers af en toe zwaar in de fout gaat weet iedereen, evenals het feit dat "de pers" een gekleurde pers is. Of erger nog, dat de pers in die tijd af en toe door oa Gol en staatsveiligheid gedicteerd werd.

Maar geen nood, er zitten waarschijnlijk genoeg mensen op dit forum die in staat zijn te lezen van uit een redelijk neutrale en redelijk objectieve kijk op de wereld.