11

Re: Benaïssa Belliraj

Hoe weet de hoge magistraat dat er iemand begraven ligt in een tuin van een familielid? Dan heeft er toch iemand gepraat (misschien iemand die in de cel zit in ruil voor een beter regime).

Re: Benaïssa Belliraj

En waarom geloven wij plots de officiële Marokkaanse versie? Is dat niet de kernvraag?

Re: Benaïssa Belliraj

Ik meen dat de vraag die men vandaag moet stellen is dat de gebeurtenissen rond Belliraj en zijn "entourage" allemaal draaien rond de samen- en tegenwerking tussen de diensten in België en Marokko, die instaan voor de "Staatsveiligheid". Blijkbaar mochten er "dingen" gebeuren die door beide "diensten" oogluikend werden gedoogd.

Re: Benaïssa Belliraj

Juist, en dat "die dingen" criminele feiten waren deed er blijkbaar niet toe. Maar dat iemand zomaar kan verdwijnen, welke nationaliteit dan ook gaat er bij mij niet in. Want blijkbaar heeft staatsveiligheid wel geruchten opgevangen i.v.m. die "andere Marokkaan, of Belg".

Begin 2008 deden in de Gentse Marokkaanse gemeenschap geruchten de ronde dat Belliraj in Marokko “verdwenen” was. De Staatsveiligheid kreeg er lucht van, en meldde aan Buitenlandse Zaken dat ‘een Belg in de problemen zat’ in het buitenland. Volgens Toufiq Idrissi, de derde Marokkaanse advocaat van Belliraj, werd zijn cliënt op 18 januari 2008 in Marrakesh gekidnapt door Marokkaanse diensten toen hij het hotel Fashion van zijn broer Saleh buiten stapte. Idrissi zei daarover in MO*: ‘Vervolgens is hij op een geheime plaats in Temara, tussen Rabat en Casablanca, gemarteld en ondervraagd.’

Bron » www.mo.be

Re: Benaïssa Belliraj

Hieronder een foto van Benaïssa Belliraj in januari 1985. Eind van dat jaar verdween hij zonder een spoor na te laten:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/benazc10.png

Ziet iemand een gelijkenis met de beschrijving die getuigen gaven van de chauffeur van de wagen die gebruikt  voor de verkenning in het Osbroekpark, een week voor de overval op de Delhaize in Aalst? Die luidt als volgt:

(...) "De Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, type Clayton uit Dallas, maar jonger "

Re: Benaïssa Belliraj

Ik zie die gelijkenis, heeft te maken met de manier waarop hij kijkt. Een beetje "geamuseerd" of altijd een zweem van een glimlacht op het gezicht. Weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Hier een link naar foto's uit die serie » www.google.com/search (foto 4, van de vijf bovenste foto's)

17

Re: Benaïssa Belliraj

http://users.telenet.be/renevlayen/BB.jpg

Hier een min of meer klaardere versie.

Ik begrijp niet waarom enkelen speculeren op de 'verkenner' van het Osbroekpark. Volgens de hoge ambtenaar zou deze Benaïssa Belliraj door agent Nevens dodelijk getroffen zijn en misschien wel in de tuin van zijn ouders begraven liggen. Dat maakt van hem de killer van Aalst, dus de man met de pukkel. Alhoewel op deze foto weinig pukkel te zien is. Ik vraag me trouwens af waar deze foto vandaan komt. Van het internet geplukt?

Re: Benaïssa Belliraj

Het is een kopie van een kopie van de foto van zijn vreemdelingenkaart van toen. Niet van het internet. Meer kan ik er niet over zeggen. De man die door agent Nevens beschoten werd in Aalst is inderdaad de Killer. De man met de pukkel is de Reus. Maar ze waren vermomd en geschminkt. De vraag is of de pukkel geen deel uitmaakte van de vermomming: zo goed mogelijk op Patrick Haemers gelijken. En die was 1.89 m groot ...

Zie ook de getuigenis van Philippe C. op de Franstalige site, en de posts daarna. Philippe C. zag, samen met drie andere getuigen, in de nacht na de overval op de Delhaize in Aalst een Golf GTI in het bos van Houssière, met daarachter een lijk op de grond. Later werden op de plaats waar het lijk lag twee afgeschoten 9 mm kogels opgegraven, mogelijks die waarmee hij het genadeschot kreeg. De beschrijving van het lijk: robuust en met zwart haar. En ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de man een zeer dichte haardos had.

Benaïssa was in elk geval robuust. Hij had bovendien zwart haar en een zeer dichte haardos, zo te zien.

19

Re: Benaïssa Belliraj

imazibraine wrote:

De man die door agent Nevens beschoten werd in Aalst is inderdaad de Killer.

Nevens schoot op de wegrijdende Golf en kan iedereen die daar inzat getroffen hebben.

Re: Benaïssa Belliraj

EricF, Nevens schoot idd op de wegrijdende Golf en kan iedereen die daar inzat getroffen hebben.

imazibraine wrote:

Het is een kopie van een kopie van de foto van zijn vreemdelingenkaart van toen. Niet van het internet. Meer kan ik er niet over zeggen.

Waarom kunt u er niet meer over zeggen imazibraine? U bent sinds dag 1 dat dit nieuws van de hoge ambtenaar naar buiten kwam zeer grondig geïnformeerd (gedocumenteerd) en zeer sterk gedecideerd met als focus/doel deze stelling te verdedigen zodanig dat deze niet meer te ontkrachten valt!? Voorzichtig stel ik mij dan de vraag of u er misschien bij was? Hoe is het mogelijk dat u over zijn vreemdelingenkaart beschikt? Welke krachten stuwen of drijven u? Ik ben trouwens niet het enige forumlid die met dezelfde bedenkingen zit.