101

Re: Abdelkader Belliraj

https://i.servimg.com/u/f87/20/01/97/37/downlo10.png

Ik weet niet of deze link werkt ... foto die op de site van Les Tueries te vinden is, onder item "suspect Chronos". Let op de man rechts op de foto, zoek een foto van de jonge Abdelkader Belliraj en let op de vorm van de oren. Allicht puur toeval, weet trouwens niet wie die jongelui zijn.

102

Re: Abdelkader Belliraj

Veel verder gaan we met volgend nieuws niet komen maar ik plaats het toch maar, you never know.

Ook het informantenstatuut van Belliraj’s huisbaas in Evergem, een moskeedirecteur en lid van de Moslimexecutieve, raakte bekend. Wie de geclassificeerde informatie lekte, is niet geweten. Volgens sp.a-Kamerlid Renaat Landuyt kaderen de lekken in een oorlog tussen de Belgische veiligheidsdiensten. Dit bericht wordt dan weer tegengesproken door de huisbaas zelf!

Lees hier het hele artikel » Nieuws

En ook nog het feit dat Belliraj een aanslag in het buitenland verhinderde (geven en nemen blijkbaar). We hebben de familie Belliraj waarschijnlijk via 3 kanalen gefinancierd. Ten eerste door zijn vrouw en kinderen te onderhouden, ten tweede via de staatsveiligheid en ten derde financieren we waarschijnlijk zijn "hobby" via de intresten van het Libanese kapitaal ergens op een bank in België. Blijkbaar investeerde hij zelf in Marokko waar hij meerdere eigendommen zou hebben (tenzij ook dit ergens tegengesproken wordt).

Ook onze eigen parlementsleden weten niets over de zaak. Alles wat geweten is ivm Belgie komt uit het Marokkaans dossier. En uit de krant. In deze kranten alleen tegenstrijdige berichten.

» www.dekamer.be/doc/ (laatste bladzijden)

Het enige wat we dus kunnen doen is zijn tijdslijn proberen in orde te krijgen. En gissen ... maar daar zijn we hier meer dan uitstekend in.

103

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Ik beweer dat niet, maar Paul Ponsaers in 'Het Vrije Volk'. En ik lees dat hier op dit forum:

Op 5 oktober 1985 verscheen een reportage in Het Vrije Volk ('Overvallen in commandostijl', 'De puinhoop van een gerechtelijk onderzoek') dat is geschreven door Paul Ponsaers. Het artikel kan destijds ook in De Morgen gepubliceerd geweest zijn, want de copyright vermelding luidt 'De Morgen/Het Vrije Volk'.

In dit artikel staat iets zéér opmerkelijks waarover (voor zover bekend) verder niets op deze website te vinden is. Het gaat over een buitgemaakt dienstwapen, afgepakt van de rijkswachters bij de overval op de Colruyt in Nijvel op 17 september 1983. Paul Ponsaers schrijft:

"Dat wapen duikt trouwens in december '84 op een wel erg merkwaardige manier weer in het dossier op. Een Libanees werd In Beiroet geëxecuteerd. Er zijn niet zoveel wegen denkbaar waar langs de wapensmokkel vanuit België naar Libanon zou kunnen verlopen. Tot nog toe is er maar één mogelijkheid in het ganse dossier.

Zie » Forum

Het artikel van 5 oktober 1985 was me onbekend. Het is pas 13 maanden nadat dit geschreven is dat de zakken met de onderdelen in van de 2 gestolen rijkswachtwapens in gevonden zijn. Er is wel sprake van een wapen dat in Libanon terecht gekomen zou zijn, of dit echt zo is weten we niet. Aanvullend via Belcar is er een Libanon-link, tevens was Bouhouche nogal thuis in die wereld als BOB'er.

imazibraine wrote:

Voor wat die training in Libië betreft: heel dat verhaal lijkt mij een voorafspiegeling van de hypothese Belliraj: Faez Al Ajjaz zoekt jonge Marokkanen om ingezet te worden voor 'de Islamitische zaak'. Marcel Barbier in brief nummer 6 van februari 1986:

Faez Al Ajjaz was ook betrokken bij de 'operatie Libië'. Het zit zo. Op het Rouppeplein bevond zich een opvangtehuis voor jonge en verwaarloosde Noord-Afrikanen. Hij wou hen een nuttige bezigheid bezorgen en stelde voor hen op te leiden tot strijders voor de Islam. U kunt het vervolg raden: ze zouden in Libië een terrorisme opleiding krijgen. Ik moest hen hier voorbereiden opdat ze in de zware testen en proeven zouden slagen. Door mijn donkere huid en mijn nieuwe naam, Zwaël Boukadida, leek ik een kind van een Tunesische vader en een Belgische moeder.

Mijn ouders waren zogezegd bij een ongeval omgekomen. In Libië zou ik dan goed worden ontvangen en undercover inlichtingen inwinnen over de terroristische netwerken in Europa. In een eerste fase zouden Lammers, Nemry en Saucez vertrekken. Ik zou volgen samen met Libert. Ik kreeg echter van Calmette en Christian Smets de tip om zeker niet op het voorstel in te gaan omdat me anders een gewisse dood wachtte.

Veel later vernam ik dat we ter plaatse zouden zijn ontmaskerd en geliquideerd. Zij die ons moesten verraden zouden daarna in Europa worden ingezet om de instellingen te destabiliseren met terroristische aanslagen, bijvoorbeeld op grootwarenhuizen. Ik krijg een punthoofd als ik hierover nadenk.

Bron » Forum

In diezelfde periode ongeveer is er een link met Abu Nidal via een andere weg » Forum

Om de WNP en Libanon-link nog beter te schetsen en het tijdsschema van Abdelkader Belliraj wat te kaderen, mag Marc Menassa niet vergeten worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Abdelkader Belliraj

Dag Imazibraine, intussen heb ik al jouw posts doorlezen om een soort van hypothese uit te tekenen. Heb ik het correct dat jij stelt dat de Bende van Nijvel uit Marokkanen bestond? Hadden zij genoeg connecties in Brussel? Want ik vind dat jij spelers zoals Bouhouche & Lekeu heel makkelijk uit het spel zet. Probeer me in te leven in jouw hypothese, echter staat of valt jouw redenering met zelfinterpretatie van boeken. Ik zoek momenteel meer onderbouwde info. Is die advocaat nu al met bewijs gekomen? Als de killer morgen een chinees zou zijn, kan ik dat nu ook al bewijzen. Lol

105

Re: Abdelkader Belliraj

Op basis van de gegevens in post 109 in dit topic is het verhaal dat er een moord zou gepleegd zijn met een wapen van de bende in Libanon dus een vals spoor. De wapens waarvan sprake in het artikel zijn deels in de zakken terug gevonden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

106

Re: Abdelkader Belliraj

Ik weet zo nog niet the end. In die tijdspanne kan dat wapen, met zijn eigenaar of drager - misschien zelfs met diplomatieke post -, de wereld zijn rondgegaan en alsnog deels in de zakken zijn teruggevonden? Welke diensten zaten daar zeker in Libanon? We spreken nu over één van de 7.65mm van Nijvel 17 september 1983 toch?

Dat verhaal van de 9mm die in Libanon zou zijn gebruikt lijkt me misschien hetzelfde verhaal waar de auteur zich van kaliber vergist?

107

Re: Abdelkader Belliraj

Wel, wees gerust, ik heb dit spoor onderzocht. De bron van die info loopt via een ex-Diane-lid (G) als ik het mij nog goed herinner. De daders hebben trouwens nog na dit artikel van verschillende wapens hulzen en onderdelen nagelaten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

108

Re: Abdelkader Belliraj

Om het nog wat moeilijker te maken: Het ganse wapen moet niet naar Libanon gegaan zijn. De link tussen een kogel en een pistool wordt gelegd door de trekken van de loop. Dus als alleen de loop in Libanon is geweest is het voldoende om een spoor te leggen naar het Rijkswacht-wapen. Aangezien er stukken van de wapens zijn teruggevonden in de zakken uit de zwaaikom is het duidelijk dat ze uit elkaar zijn genomen.

109

Re: Abdelkader Belliraj

Inderdaad LEO, of er is een moord in België gepleegd waarbij het stoffelijk overschot ergens in Beiroet wordt gedumpt. Alles is mogelijk toch. Waar staan de details van de bewering dat er in Beiroet een moord is gepleegd met dit 7.65 wapen uit Nijvel? Ik vind het niet meteen terug.

110

Re: Abdelkader Belliraj

Zal het nog maar eens herhalen, diploma industriële elektriciteit 1980 (scholen La Louvière en 's Gravenbrakel), daarna 5 jaar voor Forges de Clabecq gewerkt. Gevolgd door werken voor CSC (maakt rapporten voor Christelijke vakbond). Praktiserend moslim vanaf 1979 (inclusief lange baard). Begin jaren 80 door staatsveiligheid gekend als extremistisch islamist (rapporten en PV's plus veroordelingen in '86, '88, '90, '93, '99).

Inderdaad Leo, al werkte Lhost voor een andere fabriek en moesten ze rapporten maken voor andere diensten, er zijn parallellen.

Zijn we niet in deze val aan het trappen?

Israël admet qu'en 1954, une cellule terroriste israélienne opérant en Egypte a posé des bombes dans plusieurs bâtiments, y compris des installations diplomatiques américaines, puis a a laissé des "preuves" impliquant des Arabes comme étant les coupables (une des bombes a explosé prématurément, permettant aux Égyptiens d'identifier les responsables, et plusieurs des Israéliens avouèrent ultérieurement) (et voir ceci et cela).

Jullie kennen ondertussen mijn mantra "L'histoire se répète".