1,021

Re: Christiaan Bonkoffsky

In die tijd was iedereen boven 1m80 een reus.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb nog steeds geen énkel bewijs op papier gezien dat hij niet een van de reuzen was, want dat geloof ik dus ook wel: dat er meerdere waren. Zeggen dat hij het niet is omdat "collega's dat bevestigen" is dikke kwatsch. En daarvoor vertrouw ik jusitie hier toch niet genoeg. Hij is toch herkend geweest? Niet in Aalst, maar bij een andere overval?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik denk dat zijn naam in het dossier staat. Men zegt enkel dat hij niet de reus was. Check Hipa zijn post over de rol van Bonkoffsky.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Niet dé reus inderdaad... wink

1,025

Re: Christiaan Bonkoffsky

Beste speurders, ben nieuw op het forum, maar eigenlijk niet helemaal (ik volg de site al jaaaren ...) en de bende en aanverwante dossiers intrigeren mij al verschillende decennia. Velen van jullie hebben overduidelijk analytische skills. Heb iets gezien in een YouTube filmpje dat misschien door jullie beter geanalyseerd kan worden, zie 2:20/3:53. Een Nederlandse rechercheur (?) en een rijkswachter die aan Christiaan Bonkoffsky doet denken, maar toch niet helemaal (die was op ziekteverlof). Waarschijnlijk niets bijzonder, maar vond het de moeite om ff te posten. You never know » YouTube

1,026

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mirrie, ik twijfel ook of dat een Nederlandse rechercheur was. Dat accent klinkt inderdaad wat Nederlands ("in het dak van die auto"), maar ik ben niet zeker of dit eerder te wijten is aan dat de mensen toen ook een ander accent hadden. Bedoel je de man links met donkere kledij op 2:18? Hij lijkt wel een snorretje te hebben.

Robertvandeurnen, bedoel je deze post van Hipa? » Forum

Na het lezen van aantal pagina's in deze topic zegt mijn gevoel dat Christiaan Bonkoffsky als hij niet één van de uitvoerende leden was, dat hij toch ergens een rol moest hebben. Het is misschien vergezocht, maar misschien is er iets mis met die robotfoto 19 waar hij sprekend op lijkt? Misschien besefte men bij de bende ook dat hij er goed op leek, of dat hij een passend profiel heeft, en heeft men de gelijkenis gebruikt? Maar dat lijk me ook weer te ver gezocht.

1,027

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Van de Steen: “Luister, laten we nu eens niet in raadseltjes spreken. Jean-Philippe Görtz is een van die speurders die sinds de jaren 80 al drie keer uit het onderzoek is gewerkt, en drie keer is teruggekeerd. Hij had in 1987 al de eerste Bende-raid zo goed als opgehelderd, de overval op wapenhandel Dekaise, maar werd van de zaak gehaald. Ik ontmoette hem twee jaar geleden bij de politie in Aalst. Hij zat daar, er lagen allemaal fardes. Hij toonde mij de lijkfoto’s van Bonkoffsky. Een uitgemergelde hond, precies, in zijn zetel. Deze keer, zei hij, deze keer zijn we 99 procent zeker. Het klopte allemaal. En wat gebeurde er enkele maanden later? Görtz viel op geen enkele manier nog te bereiken. Hij zat thuis.”

Hij heeft een burn-out. Volgens zijn collega’s is het nu al een uitgemaakte zaak dat die gaat duren tot aan zijn pensioen.

Bron: De Morgen | 28 september 2018

Hier maakt men er weer geheimzinnigs van. Misschien was gewoonweg het geheim van het onderzoek geschonden (art.458 SW). En dan komen zeggen dat ik moet stoppen met mijn gezever. Hola, beste jongens en meisjes. Zo gemakkelijk gaat dat hier niet, hoor.

The truth nothing but the truth

1,028

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky, de man die het niet mag zijn. Willen de speurders nu eindelijk eens uitleggen waarom hij het niet kan zijn? Dat kan toch niet behoren tot het beroepsgeheim? Als hij het niet is, is er toch geen probleem om te vertellen waarom? Ens als hij HET niet is, wat kan hij wel zijn?

1,029

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik denk eerder dat speurders maar al te goed weten wat zijn aandeel in heel het verhaal is, maar dit niet kunnen/ mogen / willen naar buiten brengen. En om de critici (lees pers, burgers en slachtoffers ) de mond te snoeren sturen ze het verhaal de wereld in dat  Christiaan Bonkoffsky er niks mee te maken heeft. Niemand stelt zich vragen, de zaak koelt weer af en verdwijnt weer mooi in het potje, deksel erop en toe.

1,030

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het mag niemand zijn!