121

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

De meest recent verspreide foto in het kader van het federaal onderzoek naar de Bende Van Nijvel met deadline 2025 is NIET Claude Delperdange.

Is dat uw mening of hebt u dit van het gerecht vernomen en is daar onomstotelijk bewijs van? Dat er meerdere namen genoemd worden in het kader van deze foto is niet verwonderlijk. Van alle verdachten die hier op het forum genoemd zijn, is Claude Delperdange de persoon die er het meest op lijkt.

Wanneer u nadere informatie heft over de andere genoemde namen, zoals die van de oud-Diane man, dan horen we dit ook graag op het forum.

122

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is Michel Libert zelf, dat zegt advocaat Kristiaan Vandenbussche:

(...) De meest markante tip die tot nog toe binnenliep, lijkt die van advocaat Kristiaan Vandenbussche uit Gent, zo vernamen we. “Libert speelde de foto door maar hij is ook de man op de foto zelf. Het is Libert zelf, met een pruik op. Hij droeg vaak pruiken”, beweert Vandenbussche die in naam van een cliënt spreekt. “En die cliënt zat ooit bij de marine, net als Libert en bij Westland New Post, net als Libert. Ze kenden mekaar heel goed maar mijn cliënt is uiteindelijk opgestapt bij WNP na een ruzie na een commando-oefening in het Zoniënwoud.”

De cliënt beweerde eerder ook al dat Michel Libert de reus van de Bende van Nijvel zou geweest zijn. “Mijn cliënt is zeker van zijn stuk, toen en nu. Hij herkent op deze nieuwe foto ook de kin en de handen van Libert. Ook het feit dat Libert een ring aan zijn pink droeg, net zoals de man op de foto is mijn cliënt niet ontgaan. Mijn cliënt zegt dat hij voor 99,99 procent zeker is”.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik heb nog niet alle posts gelezen, maar ook ik was verrast dat ze na 34 jaar deze foto publiceren en vragen wie het kan zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die deze persoon herkennen. Dat kan bijna niet anders. Zelf ben ik al 40 jaar werkzaam bij de politie, niet in België, en begrijp werkelijk niet wat hier nu achter zit. Waarom is deze foto achter gehouden? Wie heeft dat gedaan? Heel veel vragen hoe dit in vredesnaam mogelijk is, en dan ook nog helemaal niets daarover zeggen "om het onderzoek niet te frustreren". Hoezo? Dat doet men al vanaf den beginne!

Ik heb het al die jaren gevolgd, heb vele boeken erover gelezen, vanaf het begin heb ik nog heel veel krantenknipsels. Dit moet gefrustreerd zijn door mensen in de toplaag in België. Maar niemand durft kennelijk te praten. Gisteravond maakte het journaal bekend dat er 120 tips waren binnen gekomen. Nou, uiteraard heel benieuwd, maar bereid me voor op de volgende deceptie.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De foto was geïdentificeerd, maar ze zijn er nu achter gekomen dat het niet die persoon kan zijn.

125

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Uit de nota's van Willy Acke, de volledige tekst:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/ml_fot10.png

Deze nota dateert van 10 mei 1989. Op diezelfde dag neemt Michel Libert contact op met de Delta-Cel om meer informatie te geven over de feiten die zich in Temse hebben voorgedaan. Hij overhandigt ook documenten betreffende de inlichtingsopdracht die van Burafex zou uitgaan aan de Delta-cel.

Dus Libert geeft de foto niet in 1986 maar op 10 mei 1989 aan de Delta-cel. Hoogstwaarschijnlijk zegt hij op dat moment ook dat de man op de foto Leopold Bousmanne is om zo de speurders op een dwaalspoor te zetten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

126

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Mincky wrote:

Het is 100% niet Claude Delperdange.

Idd. Ook Libert niet. Volgens mij is het geen pruik.

Één van de overvallers had toch een afro kapsel? In Genval dacht ik

127

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De forensische experts weten inmiddels vast wel wie het NIET is lijkt mij.

Ik vraag me af hoelang het gaat duren, alvorens een aantal mensen hier dadelijk weer de vrijgegeven foto gaan vergelijken, maar nu met Libert. En er dan net zo van overtuigd zijn als eerst met Delperdange ...

128

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Het is Michel Libert zelf, dat zegt advocaat Kristiaan Vandenbussche:

(...) De meest markante tip die tot nog toe binnenliep, lijkt die van advocaat Kristiaan Vandenbussche uit Gent, zo vernamen we. “Libert speelde de foto door maar hij is ook de man op de foto zelf. Het is Libert zelf, met een pruik op. Hij droeg vaak pruiken”, beweert Vandenbussche die in naam van een cliënt spreekt. “En die cliënt zat ooit bij de marine, net als Libert en bij Westland New Post, net als Libert. Ze kenden mekaar heel goed maar mijn cliënt is uiteindelijk opgestapt bij WNP na een ruzie na een commando-oefening in het Zoniënwoud.”

De cliënt beweerde eerder ook al dat Michel Libert de reus van de Bende van Nijvel zou geweest zijn. “Mijn cliënt is zeker van zijn stuk, toen en nu. Hij herkent op deze nieuwe foto ook de kin en de handen van Libert. Ook het feit dat Libert een ring aan zijn pink droeg, net zoals de man op de foto is mijn cliënt niet ontgaan. Mijn cliënt zegt dat hij voor 99,99 procent zeker is”.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Ik vraag mij af wie die cliënt is ...

129

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Vermoedelijk Frédéric Saucez, die heeft ook nog bij de Zeemacht gediend.

130

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nee, het is niet Saucez.

Er is trouwens nog iets vreemd aan de hand met de nota van Acke. Hij schrijft:

(...) van onbekende in GB Kraainem in 1986, voor aanhouding

Over welke aanhouding heeft Acke het? Gaat dat over die "onbekende"? Zo ja, hoe kunnen ze dit weten als hij zogezegd onbekend is? Een bekende Bende-verdachte die in 1986 werd gearresteerd is Madani Bouhouche. Heeft Bouhouche de foto aan Libert gegeven voor zijn arrestatie?

Daarnaast is het ook heel vreemd dat Libert in mei 1989 spontaan naar de Delta Cel stapt om informatie te geven over de feiten in Temse en o.a. deze foto te geven. Waarom doet hij dit? Heeft dit te maken met het verhoor van Calmette op 14 april van datzelfde jaar? Had hij schrik dat de speurders te dicht kwamen? Wil hij met die foto bepaalde mensen onder druk zetten?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube