121

Re: Alain Vincx

1 vraag en 1 bedenking bij alles wat er de laatste dagen is gebeurd:

  • Hoelang duurt het vergelijken van DNA? Weet men het antwoord al normaliter?

  • Ik heb het hier al ergens gelezen van een ander forumlid: toch heel bizar dat de zoon van Vincx verkiest dat zijn vader opgegraven wordt, ipv zelf DNA te geven. Weet die dat er iets loos is/was met zijn vader?

Hoe langer ik over de piste Vincx/Senterre lees, hoe meer ik erin geloof. Maar goed, bij Bonkoffsky etc had ik dat ook telkens. Zal wel opnieuw niets zijn zeker...

Re: Alain Vincx

Alain Vincx zou lid van de Bende van Nijvel "kunnen geweest zijn" in de eerste periode (1982-1983). Maar in de tweede periode, met name op 27 september 1985, was er de overval op de Delhaize van Braine-l'Alleud (vanwaar Alain Vincx afkomstig was) en de super snelle rit van de Delhaize van Braine-l'Alleud naar de Delhaize van Overijse. Dus ook in de tweede periode zou "hij kunnen" gefungeerd hebben. Allemaal veronderstellingen natuurlijk...

De zoon van Alain Vincx zal nu toch de persartikelen ivm zijn vader gelezen hebben veronderstel ik. Als de zoon van niks afwist, moet hij nu toch een slag in zijn gezicht krijgen bij manier van spreken ...

123

Re: Alain Vincx

https://i.servimg.com/u/f66/13/16/12/47/pic210.jpg

Vincx in midden. Wie is de man rechts?

https://i.servimg.com/u/f13/15/00/61/71/mendez13.jpg

https://i.servimg.com/u/f13/15/00/61/71/mendez10.jpg

Bedankt P-51, ik denk niet dat ik echt "terug ben", maar mensen die me nog kennen weten dat ik hard op deze piste zat. Ik wou enkel bovenstaande nog even onder de aandacht brengen. Meer in mijn (zeer) oude posts. Groetjes aan allen.

124

Re: Alain Vincx

Beste dim, ik volg ook al een tijd deze piste. Een ervaren rallyrijder dat de Golf GTI heeft zien af komen na de overval in Aalst heeft mij al meermaals gezegd dat de manier hoe de Golf afkwam en remde typisch was voor ervaren rally rijders. Ik denk echt dat het bingo is.

125

Re: Alain Vincx

dim wrote:

Bedankt P-51, ik denk niet dat ik echt "terug ben", maar mensen die me nog kennen weten dat ik hard op deze piste zat. Ik wou enkel bovenstaande nog even onder de aandacht brengen. Meer in mijn (zeer) oude posts. Groetjes aan allen.

Toch blij dat je terug actief bent ... (foto van) de man in kwestie heb ik al eerder ergens gezien, kan er jammer genoeg nog niet onmiddellijk een naam op plakken.

126

Re: Alain Vincx

Mendez. Tenminste degene in de foto met Bultot (confituurfeestjes). Degene met Alain Vincx in het zwembad lijkt er toch wel heel erg sterk op, maar ik kan niet formeel zijn.

127

Re: Alain Vincx

Wel, een tijdje geleden hoorde ik zeggen dat speurders het forum lazen. Ik hoop dan dat ze vooral jouw posts gelezen hebben. Bij deze wil ik jou en eigenlijk ook Aubanel bedanken voor al jullie schitterende werk waar wij kunnen op teren. Met het puzzestukje Alain Vincx zou een hele puzzel in elkaar vallen gaande van Libert tot bij De Pomp.

Man op de foto naast Alain Vincx en Mendez, spijtig genoeg geen idee. ('t Zou te mooi zijn om waar te zijn mocht het iemand van het SIE zijn.)

128

Re: Alain Vincx

Quasi 100% zeker dat het Mendez is ... heb ook nog even een foto van Christopher Flannery trachten te matchen (in profiel - met snor) ... maar die is het volgens mij niet.

129

Re: Alain Vincx

Mooi (beeld)materiaal en/maar hebben de speurders toentertijd het (door Guy Bouten) aangehaalde punt, dat een of meer getuigen Alain Vincx zagen rijden in een Saab 900 onderzocht? Meer concreet: reed Vincx rond in de op 7 of 8 juni 1983 bij garage Denuit (Jadot) gestolen Saab 900 turbo, zo neen, waarop is die neen gebaseerd?

Ik kan mij niet voorstellen dat voormelde garage bij bosjes Saabs, van het type 900 verkocht, waarbij tevens de vraag rijst van wie die Saab 900, waarin Vincx (na die diefstal) is gezien, dan wel was. Ik mag toch hopen dat een en ander al door de speurders is uitgezocht - zowel Vincx als Denuit (Jadot) zal hierover toch wel zijn ondervraagd? -, hoewel ik het bewijs daarvoor nergens heb kunnen ontwaren.

130

Re: Alain Vincx

En vooral dat de hond van Jadot werd afgemaakt met de beruchte kogels.