21

Re: Luciano Bender

Luciano Bender doet me meteen en erg scherp denken aan robotfoto 15.

Re: Luciano Bender

De robotfoto 15 is van het vuurgevecht in Hoeilaart daar wordt geen dader beschreven zoals Bender van 1m90.

Ben wrote:

Een Duitse huurling die eigenlijk Ludwig Bender heet. Kort na de laatste Bende-overval in Aalst is hij het land uit gevlucht 'wegens onbekende moeilijkheden'. De speurders van Delta hebben hem intensief opgespoord, maar zonder resultaat. Hij is in 1946 geboren in Frankfurt en hij is een reus van 1,90 meter. Hij staat bekend als klusjesman van de Service d'Action Civique, de beruchte geheime organisatie van Frankrijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

23

Re: Luciano Bender

Dat zou ik dan toch maar even afwachten. En die 1.90 is niet bewezen. Wel zijn liaison met Elnikoff.

Als ze allemaal 1.90 of groter zijn, dan zou het opeens gemakkelijk worden.

Re: Luciano Bender

Wel ik vraag me af of die beschrijving klopt van 1m90, bewijzen zijn er niet, bronnen die het tegenspreken ook niet. Hij is met veel personen uit het dossier te linken en heeft een interessant profiel plus een merkwaardig tijdsverloop over de jaren. Dat hij betrokken is of de daders van Waver kent is heel goed mogelijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Luciano Bender

Aubanel wrote:

Dat zou ik dan toch maar even afwachten. En die 1.90 is niet bewezen. Wel zijn liaison met Elnikoff.

Als ze allemaal 1.90 of groter zijn, dan zou het opeens gemakkelijk worden.

Op basis van zijn profiel en het kleine clubje waar hij lid van was, is de kans heel groot dat ik hem ontmoet heb. Zoveel met dit profiel lopen er niet rond. Een foto of exacte beschrijving zou verhelderend zijn, er was iemand die aan de beschrijving van Hilde Geens beantwoorde en die heel zenuwachtig was ergens in '85.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Luciano Bender

De speurders van Delta hebben hem intensief opgespoord, maar zonder resultaat? Als je geen resultaat wil dan krijg je er natuurlijk geen ... idem met Lekeu destijds. Zeer toevallig samen lid geworden van een club met Barbier en Lekeu te zien aan hun lidnummers. Nooit verhoord? Ook niet in de zaak Vanden Eynde? Gingen die niet samen kaarten?

Re: Luciano Bender

Tampert wrote:

Op basis van wat ik hier lees lijkt het me net iets plausibeler dat Bender de Bendereus was dan Haemers, vooral de plotse vlucht naar Frankrijk is zeer verdacht.

Zou perfect één van de reuzen kunnen zijn.

Gokje, Bende van Nijvel = Groep G, Front de la Jeunesse, mercenaires, Practical shooters plus wat gangsters zoals Belliraj en Haemers?

Re: Luciano Bender

Foto van een Luciano Bender:

https://lh3.googleusercontent.com/H-ompc2wx1vDf-XcIlk0geWtT6DdZ9rAbrK-LDAYYWUrQKh3yrLqz9k5eE2R2Sf8hybfQQ5pt1ZmG3lVFLD7Fclu3nRBw1qIrOfo3Mo1sMAkmvtyQ5SFnyGr6ZVLP0hcrJIcNhJhJVNhaK6_h1WHaN_DF1owE_zZEmsIcoMfjOxT6AXO3go7c_1uIjSxKToXlNIXeMX-zihkFsLcpM554MRnnbmAXwlBG_QO3uRgZ3JkYAjL6q44t-XjfJXL58XJjiseaCZIr-7pcqOlROEPiJeU61THZmwqwC13NV756x2ITtwS0b4cYO5bq7HaPceKHdv9NjWn8UADHnob3Dj5vahqJhpVG6Z_qRux3pXhm7qSLy22hOMsCz6jBl-6bj9o6MMpkEgb1VTQtrtfpJyJwVP0NT73Ug3TlQLGs_BMamSM9Kt0myJ8_wlwGjyMmtjluQop-k3bHV1FJKPU0AiVC11xCYJSS9iBdibfQCw68K2euvWS0Yq0fUoF59j6V6vbv4q46fU_xecR5s9E4P_YIp7YHFjQATmguZF8ik3ckBMWwNVRLxgrzZnJvv5UxkiBX9nJgFg2KBFjjHiSJXEYQO3gL7qAap8f_hLmssQPYCtkZmA2GjaHrjrilCF232hX_4V8QxHICjDt2nQLE6UAtm7H8YR38_sDy-GcAvGakKhqxJYWuy57-rkZCjbXNAxBeapnqub8GvX8ahJZz0QYtds=w162-h256-no?authuser=0

29

Re: Luciano Bender

Een? Of de?

Re: Luciano Bender

Via welke bron op internet, in welke context, heb je dit gevonden?