Re: Albert Farcy

Farcy werkte voor Commandant François (NDB) en Goffinon (NDB) en DEA. Vernaillen komt roet in het eten gooien en zet Goffinon onder druk om resultaten op te leveren. Gevolg is een nep aanslag op Goffinon en een echte hit aanslag op Vernaillen. Intussen heeft Finné afgehaakt als financierder van transacties via de bank la copinne en is heel de operatie om zeep.

Bij de overval op Dekaise worden niet enkel 2 personen die rechtstreeks te linken zijn aan Farcy ingezet, maar Dekaise zelf wordt ook verdacht in een cocaine zaak. Is er een nieuwe trafiek via Dekaise opgezet? De wagen voor de aanslag is eigendom van Ajjaz, maar wordt gestolen door een 'grote maar net geklede persoon'. Delperdange?

Re: Albert Farcy

Is er bij degenen met inside information al meer duidelijkheid over de villa in Rebecq-Rognon. Volgens een geagitteerde Beijer is zijn boezemvriend (die tevens ook goede vriend van Amory is) daar pas jaren na Farcy komen wonen. Maar zijn carrosseriezaak stond wel op ditzelfde adres ingeschreven sinds begin jaren '70.

Best wel de naam van persoon in kwestie met initialen vermelden.

Als het wel degelijk om zelfde villa gaat, is dat toch wel groot toeval. Volgens Bouten kwam De Staerke daar ook logeren, en was De Staerke ook bi. Of slaat de fantasie van Bouten hier op hol.

In welke bar werkte het slachtoffer uit Aalst als kuisvrouw? Kan het die in Braine-le-comte geweest zijn. Volgens Bouten had De Staerke daar aandelen ttv de Marceline Monsieur. Dat was een Brusselse travestieten revue die verhuisde naar een cabardouche in Braine... maar de extravagante jetset en homo's zagen het niet zitten om naar de boerenbuiten te komen en dus waarschijnlijk enkel goed als witwaszaak.

Waarschijnlijk werd één en ander op video opgenomen als afpersingsmateriaal?

113

Re: Albert Farcy

Phillippe is zeer zeker niet bi.

114

Re: Albert Farcy

club_le-happy-few, mag ik u beleefd vragen, waar uw obsessie met betrekking tot Albert Farcy vandaan komt? Is er ooit iets persoonlijk voorgevallen tussen jullie beide? Voorts laten drugsdealers drugs schulden meestal niet hogerop lopen dan 50 maximaal €100 tot €150 bij verslaafde klanten. En dat is al best een hoge schatting. Als de schulden al hoger oplopen is er meestal een verhouding van: grote drugsdealer naar kleine drugsdealer, in plaats van drugsdealer en verslaafde.

Want iedere drugsdealer weet, dat als een junkie zegt: Ik betaal je terug, dat ze dat meestal niet doen, daarom laten ze dat vaak niet hoog oplopen.

Re: Albert Farcy

Waarom? Ik vraag gewoon of iemand dit kan bevestigen of ontkennen. Zijn Bouten en Geens hier juist of niet? Ik zie niet in waarom hij minder verdacht dan De Staerke, Haemers of de Borains hoeft te zijn?

Er zouden vanaf de locatie in die tijd verdachte dingen gebeurt zijn, wagens die in kolonne vertrokken, hij kreeg hand boven het hoofd van de rijkswacht. Tot het einde van de 'drugs for weapons' kreeg hij bescherming, daarna laat men hem gerust tot de feiten verjaard zijn. De locatie vlak bij de zogezegde 'comfortzone'.

Eerlijk gezegd schat ik hem hoger in dan de andere bendes uit die tijd. Die andere bendes waren maar loopjongens.

Persoonlijke haat, waarom? Ik ben geen drugs- of wapentrafikant, en werk ook niet in de diamant- prostitutiebussiness. En ben ook geen kippenboer. smile

En gooi er Rommy ook maar bij als het om drugs, wapens en chantage gaat.

116

Re: Albert Farcy

"Iedereen die in België iets met het proces François te maken heeft, weet met zekerheid dat Bruno Albert Farcy vriendelijk werd uitgenodigd de benen te nemen, na veelvuldige contacten tussen Brusselse Rijkswachtters, hun Nederlandse collega's en de bandiet zelve. Iedereen weet dat men hem heeft laten lopen omdat zijn verklaringen heel wat politieagenten in nog grotere moeilijkheden zouden brengen.

Farcy had in de gevangenis zijn sluwe werk als tegelijk tipgever en afperser van politieagenten gewoon voortgezet. In België ligt als gevolg van het proces-François de drugsbestrijding haast stil. Geen politieman die er zich nog durft aan de branden.

En op beide inspecteurs die het onderzoek naar de illegale praktijken van hun NDB- en BIC-collega's hebben geleid zijn gewapende aanslagen gepleegd."

Vervolg hierop: 'Bende van Nijvel'.

De drugshandel floreerde als nooit tevoren (zoals hierboven staat), geen enkele politieman durfde er zich nog aan te wagen (zoals te lezen) en gewapende aanslagen (op iedereen die een gevaar kan betekenen van de drugshandel, rechtstreeks (als betrokkene) of onrechtstreeks (als toevallige getuige of als alibi om een andere moord te maskeren) en met de hulp van de vele gechanteerde agenten (die niet aan bod kwam in het proces Francois) of met de hulp van ex-agenten die de misdaad lonender vonden dan hun staatsloontje (Bouhouche, Beijer, Godfroid,Van Mechelen, ...)

Het geciteerde krantenartikel vindt u hier » krantenbankzeeland.nl

117

Re: Albert Farcy

Ben wrote:

François Raes: "Als je de Bende wilt ontmaskeren, moet je beginnen bij Bruno Farcy. (...) Farcy had vier broers die voor hem werkten, hij kon dus terugvallen op minstens vijf adressen in Brussel en Waals-Brabant. Door zijn alliantie met Clonen, Beijer en Cammerman beschikte hij over betrouwbare informatie over iedereen die hem wat in de weg wou leggen. Mijn collega’s Besbrugge en Deridder, die niet meededen aan al die corruptiepraktijken van het Nationaal Drugsbureau, werden door twee Joegoslavische huurmoordenaars belaagd. Ongetwijfeld zat Farcy hierachter."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

Karel Clonen is eerst opgepakt, Léon François pas 1 dag later, op zaterdag 19 februari 1980. Een bewuste zet, anders kwam het hele proces François voor een militaire rechtbank en waren er veel meer mogelijkheden om de toenmalige Generale Staf van de rijkswacht ter verantwoording te roepen.

118

Re: Albert Farcy

Tiens wrote:

"Iedereen die in België iets met het proces François te maken heeft, weet met zekerheid dat Bruno Albert Farcy vriendelijk werd uitgenodigd de benen te nemen, na veelvuldige contacten tussen Brusselse Rijkswachtters, hun Nederlandse collega's en de bandiet zelve. Iedereen weet dat men hem heeft laten lopen omdat zijn verklaringen heel wat politieagenten in nog grotere moeilijkheden zouden brengen.

Farcy had in de gevangenis zijn sluwe werk als tegelijk tipgever en afperser van politieagenten gewoon voortgezet. In België ligt als gevolg van het proces-François de drugsbestrijding haast stil. Geen politieman die er zich nog durft aan de branden.

En op beide inspecteurs die het onderzoek naar de illegale praktijken van hun NDB- en BIC-collega's hebben geleid zijn gewapende aanslagen gepleegd."

Vervolg hierop: 'Bende van Nijvel'.

De drugshandel floreerde als nooit tevoren (zoals hierboven staat), geen enkele politieman durfde er zich nog aan te wagen (zoals te lezen) en gewapende aanslagen (op iedereen die een gevaar kan betekenen van de drugshandel, rechtstreeks (als betrokkene) of onrechtstreeks (als toevallige getuige of als alibi om een andere moord te maskeren) en met de hulp van de vele gechanteerde agenten (die niet aan bod kwam in het proces Francois) of met de hulp van ex-agenten die de misdaad lonender vonden dan hun staatsloontje (Bouhouche, Beijer, Godfroid,Van Mechelen, ...)

Het geciteerde krantenartikel vindt u hier » krantenbankzeeland.nl

Nou, dat is duidelijk.

119

Re: Albert Farcy

Dit is zo ongeveer de mening van Hilde Geens, ik ben het er niet mee eens.Want wat doe je dan met bekentenissen of onrechtstreekse bekentenissen van een majoor, twee kolonels en de getuigenis van oa Joel Lhost . Om nog te zwijgen van de staatsveiligheid.

120

Re: Albert Farcy

Ik denk dat de speuders de getuigenis van Lhost niet serieus nemen. Ik denk ook dat ze daarin gelijk hebben