111

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:

Bij de - als overval verpakte - moord op het koppel Fourez-Dewit (het koppel dat compromitterende video’s wou gebruiken als afpersmateriaal) werden 8 verschillende wapens gebruikt. 8. Welke dief gebruikt nu 8 verschillende wapens bij een diefstal bij nacht? Hier blijkt overduidelijk dat de daders in groep waren, zeer goed voorbereid waren en wellicht de bedoeling hadden om het getal 8 achter te laten als handtekening terwijl ze zich in de terreurmarkt plaatsten.

In Nijvel gebruikten de daders "6" eigen wapens, 2 rijkswachtwapens zijn meegenomen door de daders. De getallen die het meest voorkomen zijn 32 en 9 en veel symboliek moet je daar niet achter zoeken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: WNP

the end wrote:

In Nijvel gebruikten de daders "6" eigen wapens, 2 rijkswachtwapens zijn meegenomen door de daders. De getallen die het meest voorkomen zijn 32 en 9 en veel symboliek moet je daar niet achter zoeken.

Niet akkoord: Guy Bouten schrijft in 'De Bende Van Nijvel, het dossier, het complot, de leden' op bladzijde 295 letterlijk:

'Is het u ook niet opgevallen dat linkse terroristen hun aanslagen altijd opeisen maar dat rechtse terroristen dit nooit doen? U kan toch niet ontkennen dat een aantal van die aanslagen in Waals-Brabant te maken had den met terreur, ik denk aan de raids op de Delhaizes van Eigenbrakel, Overijse en Aalst. Maar dan zijn we al in 1985.

Neem nu die overval op de Colruyt van Nijvel waarbij het echtpaar Fourez-Dewit is vermoord. Ze kwamen van Parijs en waren op weg naar Brussel. Een normale chauffeur haalt het niet in zijn hoofd om daar te gaan tanken want het is een omweg, laat staan dat ze vertrouwd waren met dit pompstation. Trouwens, als u ziet hoe de moordenaars te werk gingen. Ze gebruikten in totaal acht wapens en waren dus minstens met vier man maar hoogstwaarschijnlijk met zes. Dus beschikten ze over een tweede wagen, waarschijnlijk het voertuig dat het echtpaar van de autoweg plukte en dwong naar de Colruyt te rijden. De dode lichamen lagen verborgen onder een winkelkarretje. De rok van José Dewit was over haar hoofd getrokken, het teken voor verraad.

113

Re: WNP

Met symboliek rond cijfers kan je alle kanten op gaan. Te Nijvel aan de Colruyt zijn er 6 wapens door de daders gebruikt (2 zijn daar gestolen). Bij het vuurgevecht aan de Diable zijn er 3 gebruikt (waarbij 1 die niet te Nijvel gebruikt is), te Eigenbrakel zou er nog 1 wapen in actie komen de 0.38. Dus volgens jou is het de bedoeling dat er een symbool van 8 daaruit komt?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: WNP

Je kan gelijk hebben, maar ik baseer me op wat ik bij Bouten lees, en daar staat niets over 2 gestolen wapens. Ik lees daar gewoon dat de bende in Nijvel 8 wapens gebruikte.

Heeft er trouwens iemand een idee waarom de Belgische tegenhanger van Gladio SDRA 8 heette en niet SDRA 7 of SDRA 9 of wat dan ook? A8 lijkt me in deze context toch ook wel wat verdacht, niet? Google eens op 'SDRA8' en 'Adolf stelt het goed'.

115

Re: WNP

Ik sluit niet uit dat er symboliek in de daden en acties zit. Aalst is op kristalnacht gepleegd (9 november). In de september en oktober maand zijn er verschillende Joodse feestdagen die variëren van jaar tot jaar. Ik heb me al veel afgevraagd of 27 september '85 één van die Joodse feestdagen is bijvoorbeeld. Dit zou als symbool vanuit de nazistische hoek tellen in combinatie met Aalst.

Bakerstreet 221B wrote:

Google eens op 'SDRA8' en 'Adolf stelt het goed'.

Dat is een goede. smile Ha ha. De SDRA 8 vindt zijn oorsprong bij de mannen die gingen gaan strijden tegen Adolf en zijn troepen. Het is dat over de jaren en dan vooral in internationaal kader de strijd tegen het communisme belangrijker was dan de juiste vrienden kiezen, dat klopt.

In die wereld zal je veel gevaarlijker personen tegenkomen dan Libert en zijn clubje. Misschien Ciolini en omgeving eens onder de loep nemen en de Darville's uit het dossier Baugniet mag men in deze ook niet vergeten en natuurlijk Lekeu.

Bakerstreet 221B wrote:

Er werd een spoor gelegd met een stukgesneden nummerplaat, een paar notities met het handschrift van Jean Bultot, een bebloed T-shirt met 18 kogelgaatjes die er vanop korte afstand in geschoten waren. 18.

Bij de spullen die je aanhaalt is er een stuk gevonden die nogal meer kan tellen als symbolische waarde, het past in je nazistisch patroon dat je zoekt en het is veel duidelijker. Namelijk: de krant el Pais met volgend artikel: Capturado en Bolivia un terrorista italiano de extrema derecha y trasladado herido a Roma - Italiaanse extreem-rechtse terrorist opgepakt in Bolivia en gewond overgebracht naar Rome

Meer hier » Forum (en de post er onder)

Men komt zo bij Ciolini en omgeving uit, Elnikoff en Latinus met hem ook kennen via de M80-groep. Erbij moet je weten dat Ciolini belangrijk was i.v.m. uraniumsmokkel in die periode.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: WNP

the end wrote:

Ik sluit niet uit dat er symboliek in de daden en acties zit. Aalst is op kristalnacht gepleegd (9 november). In de september en oktober maand zijn er verschillende Joodse feestdagen die variëren van jaar tot jaar. Ik heb me al veel afgevraagd of 27 september '85 één van die Joodse feestdagen is bijvoorbeeld. Dit zou als symbool vanuit de nazistische hoek tellen in combinatie met Aalst.

Ik zou het niet bij Joodse feesten zoeken. 27 september 1985 was de dag na de definitieve veroordeling in beroep van Marcel Barbier: 8 doden. 9 november 1985 kan symbolisch tellen wegens herdenking Kristallnacht: 8 doden.

Na de 8e dode hebben de daders in Aalst doodleuk nog een paar minuten gewacht om vervolgens de politie onder vuur te kunnen nemen. Ze hadden dus gemakkelijk nog veel meer doden kunnen maken. Ik kan het niet bewijzen, maar het lijkt me dat die 8-8 (Heil Hitler) op voorhand gepland was bij de 2e golf.

  • 8 wapens in Nijvel (boek Bouten)

  • 8 doden op 27 september 1985

  • 8 doden op 9 november 1985

  • 8 kogels in hoofd José Vanden Eynde

  • 8 kogels in woonkamer mevrouw Szymusik (7 kogels in de muur en dan 8e in haar hoofd)

  • 18 kogelgaatjes in T-shirt

Al eens een betoging van neonazi's gezien? Ook daar wordt men overstelpt met de getallen 8 en 18.

117

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:

Bij de - als overval verpakte - moord op het koppel Fourez-Dewit (het koppel dat compromitterende video’s wou gebruiken als afpersmateriaal) werden 8 verschillende wapens gebruikt.

In Nijvel zijn er zes wapens gebruikt. De lijst vind je hier » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: WNP

Ok, ik wil u allen graag geloven, maar wat is uw bron? Ik kan nog maar eens herhalen dat Guy Bouten op bladzijde 295 schrijft:

Neem nu die overval op de Colruyt van Nijvel waarbij het echtpaar Fourez-Dewit is vermoord. Ze kwamen van Parijs en waren op weg naar Brussel. Een normale chauffeur haalt het niet in zijn hoofd om daar te gaan tanken want het is een omweg, laat staan dat ze vertrouwd waren met dit pompstation. Trouwens, als u ziet hoe de moordenaars te werk gingen. Ze gebruikten in totaal acht wapens en waren dus minstens met vier man maar hoogstwaarschijnlijk met zes.

Re: WNP

Bakerstreet 221B, het is hier op het forum al meermaals aangetoond dat Guy Bouten soms foutieve informatie heeft neergepend in zijn vele boeken. Bouten is dus, ondanks zijn verdienste om de zaak in de aandacht te houden, geen betrouwbare bron.

Over het aantal gebruikte wapens moet men zich baseren op officiële documenten zoals onder meer de nota van onderzoeksrechter Guy Wezel van februari 1984 en de overzichtschema's van de CWB. Dan komt men voor de inbraak in Nijvel op zes wapens (zie de opsomming van Ben). Tijdens de achtervolging na de inbraak in Nijvel werd er wel nog een zevende wapen gebruikt, nl. de tweede riot gun. Dus zeker geen acht in totaal.

En zo maakt u, Bakerstreet 221B, nog vele verkeerde 'getallen'- en 'symboliek'-conclusies tussen de Bendefeiten en neonazies. U plukt er uit wat in uw hypothese past, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Re: WNP

Interessant ... maar wat zijn die andere verkeerde getallen dan?