Hector Riské, de buurman die de politie gebeld heeft na de raid op de fabriek Wittock-Van Landeghem in Temse, herkende eind 1983 op een foto in de krant het gezicht van Robert Becker als één van de moordenaars die hij gezien heeft.
Ook volgens Vittorio was Robert Becker één van de daders van de overval in Temse.
Bron: Onderzoek overval Colruyt Nijvel
Becker werd ook verdacht van de dubbele moord in Anderlues. Voor die dag bleek hij echter over een ijzersterk alibi te beschikken, want twee rijkswachters zagen hem op een kaartwedstrijd waaraan ze zelf deelnamen.
Een nichtje van Robert Becker - Anna - was kortstondig getrouwd met Philippe De Staerke. Zijn bijnaam was Balou, wat in de zigeunertaal 'varken' betekent. Hij zou door diverse getuigen in Temse zijn opgemerkt in de Saab terwijl hij de fabriek in het oog hield. Maar ook dat spoor liep dood.
Guy Bouten ontmoette Becker tweemaal in zijn woonplaats Jemappes. Hij antwoordde heel spontaan op de vragen en ik [Guy Bouten] had nooit de indruk dat ik tegenover een moordenaar zat. Hoewel het nooit tot een proces kwam, kostte het Becker een fortuin om het honorarium van zijn dure Brusselse advocaat op te hoesten en zag hij zich verplicht zijn vrachtwagen en auto te verkopen. Op zijn rechterarm merkte ik een tattoo op met de naam Johnny.
De politie-informant Francis Van Binst zag Vincent Louvaert in Brussel in de gestolen Golf van Van Camp in het gezelschap van Becker.
Bron: De Bende van Nijvel: Verraad, Manipulatie, Geheime Diensten | Guy Bouten