921

Re: Aalst: Proloog

Het loopt daar vol homo's en vroeger vooral achter de beplanting! (Heb ik van horen zeggen.) Daar moet toch iemand iets gezien hebben.

Re: Aalst: Proloog

Handboeien... om iemand te gijzelen en/of te doen betalen? Of op parking te dumpen?

923

Re: Aalst: Proloog

Och ... het stopt niet met verhalen. Ik had hier een ex-politieagent en die vertelde me dat hij het wapen een trommelrevolver moest gaan ophalen aan de speeltuin in het park dicht tegen het kaartershuisje. Je moet dan weten dat dat in de Bonkoffsky-periode was en de parkwachter destijds een vriend van den Bonne was.

924

Re: Aalst: Proloog

Dit is inderdaad precies de omgeving waar de verdachte personen gezien zijn. Zie hiervoor de eerdere post met kaartje » Forum

925

Re: Aalst: Proloog

kenza wrote:

Het loopt daar vol homo”s en vroeger vooral achter de beplanting! (Heb ik van horen zeggen)

Jaja... "van horen zeggen"...  big_smile Zo vol moet het dan toch ook niet gelopen hebben als mensen hun kinderen daar laten spelen en als die dan nog eens zo iets vinden.

Ben wrote:

"Alles zat in de bivakmuts en deze zat in een plastic zak. De plastic zak (van een slagerij) was bij de vondst echter verloren gegaan."

Indien de getuige hier mee leest (en het eventueel aan Ben kan laten weten): Weet de getuige nog waarom men weet dat het een plastic zak van een slagerij was? Door een logo of afbeelding, of door tekst zoals "slagerij"? Indien tekst (en de getuige weet het nog): in het Nederlands, Frans of beide?

Non semper ea sunt quae videntur

926

Re: Aalst: Proloog

Vooraleer dit weer een eigen leven gaat leiden wil ik graag de post van Merovinger quoten waaruit blijkt dat de kinderen die wapens  bijna 1,5 maand voor de raid in Aalst vonden.

Merovinger wrote:

Kinderen vinden pistool en bivakmuts

In het Osbroekpark te Aalst, niet zo ver van een Delhaize-vestiging, vonden spelende knapen een 7.65 mm-pistool en een bivakmuts. Dat vertelden ze gisteren aan de politie. Pistool en bivakmuts hadden ze vorige week al spelend ontdekt. Het was een welgekomen attribuut bij hun spel. Door de berichten over de overvallen op de Delhaize-vestigingen kregen ze toch wat schrik en daarom vonden ze het beter met hun vondst naar de politie te trekken. Politie en parket proberen nu de herkomst van het wapen na te gaan. De aanwezigheid van het warenhuis in de buurt wordt eerder als toevallig beoordeeld.

Bron: Het Laatste Nieuws | 4 oktober 1985

Re: Aalst: Proloog

Die homobuurten zijn algemeen geweten in Aalst en omstreken. wink Dan worden er in de volksmond dingen gezegd als: Als ge daar 's avonds loopt kunt ge maar beter taloor in uw broek steken. smile En anders zou je het wel snel ervaren als er één van tussen de struiken komt gesprongen. Ideale plaatsen. Want deze getuigen toch niet uit schaamte. Zeker niet in die tijd. Ik ben in het leven toch wel verschillende huisvaders met een 'handje' tegengekomen die gewoon gezin hebben omdat dat toen op den buiten zo hoorde. smile Die moesten dan ook ergens stiekem aan hun trekken komen.

Vienne was oorspronkelijk klant van Farcy en is nadien zijn slaaf geworden. Waarschijnlijk owv chantage? Mensen in hun macht hebben owv schulden, verslavingen en geheimpjes.

Er is op Franstalige forum nieuwe getuige van zoon ex-Rijkswachter in Saint-Ghislain. Heeft op z'n sterfbed in 2011 gezegd dat hij de entourage kende maar geen deel van uitmaakte. Er worden daar ook namen genoemd.

Net als bij Vernaillen zie ik drugs (en witwassen van winsten) als één van de aanleidingen. Zwarte cobra, Farcy en de gekende rijkswachters/ARI.

Voor zulke personen is mensenleven niets waard. 28 slachtoffers op papier, daarbuiten nog vele anderen + honderden-duizenden 'drugsslachtoffers'. Jonge meisjes die verslaafd gemaakt worden voor prostitutie. Ik vind dat jullie hier allemaal licht over gaan. Dat is niet even een pilletje slikken in de discotheek. Heroïne kostte in die tijd pakken geld ... je had meerdere maandlonen nodig terwijl je niet meer in staat bent normale job uit te oefenen.

U moet maar eens met omgeving heroïneverslaafde gaan praten. Die hun leven is om zeep. Nog erger als het aanvaarden van een sterfgeval. En slachtoffers van hun wapenhandel... Massamoordenaars!

928

Re: Aalst: Proloog

Club, kan je een link geven naar Tueries?

929

Re: Aalst: Proloog

Reneke wrote:

Club, kan je een link geven naar Tueries?

Ik vermoed deze post » tueriesdubrabant.1fr1.net

930

Re: Aalst: Proloog

Een andere Delhaize-klant herkende via een foto in Het Laatste Nieuws Philippe De Staerke als de man die hij kort voor de overval in een Mercedes zag zitten op het parkeerterrein aan de achterkant van het warenhuis. (Bron: Het Rattenkwartier)

Is het mogelijk dat Philippe De Staerke niet deelgenomen heeft aan de eigenlijke overval, maar een compagnon was van Haemers welke tijdens de overval langs de achterkant van het warenhuis binnengekomen is.

  • Haemers werd eveneens herkend als verkenner van het warenhuis door een kassierster.

  • Was dit filiaal van de warenhuisketen niet de enige waar je langs de achterkant kon binnenkomen, en was er daarom verkenning nodig?

  • Zowel Philippe De Staerke als Haemers (als overvaller) zijn door meerdere personen herkend.