21

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Qua mond en kin denk ik eerder aan Michel Libert.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

patrick111 wrote:

“De foto is in 1986 aan een speurder gegeven”, zegt Eric Van Duysse van het federaal parket aan onze redactie. “Volgens die persoon was de man op de foto belangrijk. Mogelijk weet hij iets of was hij betrokken bij de misdaden van de Bende van Nijvel. Tot op vandaag weten we niet wie hij is. We willen dat begrijpen en laten daarom nu de foto los op het grote publiek.”

34 jaar dat er niets werd gedaan met deze foto of alleszins enkel vruchteloze pogingen... Tot op vandaag weten we niet wie hij is. Dan denk ik niet dat het iemand van de reeds genoemde personen is... Eerder een "nieuw type Roger Beuckels".

23

Re: Opsporingsbericht juni 2020

patrick111 wrote:

“Deze foto werd ons in 1986 bezorgd door een persoon die geïdentificeerd werd”, meldt het federaal parket. “Die gezegd heeft: de man op de foto is heel belangrijk voor het onderzoek. Dat werd onderzocht, maar zonder resultaat.”

Is Michel Libert de man die deze foto heeft gegeven? Uit de nota's van Willy Acke:

[Libert] Overhandigt foto ontvangen van onbekende in GB Kraainem in 1986, voor aanhouding
Vertoont [onleesbaar] met een riot gun
Zou dader Aalst zijn

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik denk aan Stefano Delle Chiaie.

25

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Die heeft toch geen krullenbol?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

En alweer mankeren we een heel pak achtergrondinformatie om de foto te duiden. In mijn schoenendozen heb ik niet zo gauw foto's van de jaren '80 liggen waarop iemand poseert met een zeldzaam geweer. Net zoals de meesten onder ons...

De foto is genomen in de late lente/zomer, da's onbetwistbaar. Als de eigenaar een betrokkenheid vermoed van deze persoon met de bende/met de laatste aanslag in Aalst en deze foto uit een schoenendoos haalde, dan dateert deze allicht van zomer 1985 of waarschijnlijk nog enkele jaren ouder. Het valt op dat er is bijgetekend op de foto, ter hoogte van de linkerschouder (rechts op de foto dus).

Verder valt dit me ook nog op:

https://i.ibb.co/ByFsBJ7/1240.jpg

Wat is dit? Het is te groot voor een knoop en heeft duidelijk dikte want er valt heel wat schaduw onder. Ik ken niks van geweren, is dit een hangend onderdeel van het geweer?

27

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het gaat hier blijkbaar om een linkshandige (schutter) ... dat maakt het zoeken mss (en hopelijk) iets makkelijker. Was Thierry Senterre ook geen linkshandige? Soit, er zijn nog heel wat die in aanmerking komen.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Je mag aannemen dat de speurders in die 34 jaar deze foto al eens hebben vergeleken met de gekende verdachten, en dan staat Michel Libert toch in de top-10. Als hij het was, zouden we die foto vandaag niet zien.

Ik lees bij HLN dat de foto mogelijk is ontwikkeld op 13 maart 1982. Dezelfde dag als de diefstal in Dinant. Dat is wel erg toevallig...

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Sensatie gazet ... ?!

30

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:

Ik lees bij HLN dat de foto mogelijk is ontwikkeld op 13 maart 1982. Dezelfde dag als de diefstal in Dinant. Dat is wel erg toevallig...

De dag van de diefstal van de Faul...