Re: Abdelkader Belliraj

Coconut, bij het schrijven van voorgaande post heb ik geen enkele link met een politieke partij gemaakt. Het feit dat de dag van vandaag een PDVA durft zeggen waar het op staat (bv. loon van ministers) kan ik alleen maar aanmoedigen. Het feit dat NVA niet aan het VB in een coalitie wil opnemen, kan ik alleen maar ontmoedigen! Dus laat mij hierbij zeker duidelijk stellen dat een huidige politieke partij hiermee niets te maken heeft.

Vind ik het een uiterest interessante stelling / artikel / ... zéker en vast! Kan ik op vandaag geen link leggen naar de bende, zéker en vast! Het is niet omdat ik vandaag geen link kan leggen met de bende dat de waarde van deze post naar beneden gaat.

In tegenstelling tot andere topics, lijkt het alsof je hier geen commentaar mag op geven in de aard van 'geef een duidelijke link met de bende'.

PS: Respect voor jullie posts zoals steeds, enkel bij deze is de 'link' troebel voor me.

Re: Abdelkader Belliraj

Ben heel blij met bovenstaande post. Wat mij betreft hoe meer commentaar hoe beter. En hoe verder de stellingen uit elkaar liggen hoe beter. De link, Al Ajjaz ...? (oa)

Re: Abdelkader Belliraj

Iemand toegang tot achter de betaalmuur van knack? » www.knack.be

De preview laat weten dat er een link met Al Ajjaz gemaakt wordt. Deze laatste zou eveneens met Mossad in contact gestaan hebben.

44

Re: Abdelkader Belliraj

Het volledige artikel kan je op de site lezen » Nieuws

Dit is het gedeelte over Al Ajjaz:

Journalist Serge Dumont van Le Vif/L’Express ontdekte destijds dat na de moskeemoorden valse sporen zijn aangelegd. Wie doet zoiets?

Timmerman: De personen die politie en gerecht in de verkeerde richting stuurden, probeerden de echte daders uit de wind te zetten. Op verschillende tijdstippen is valse informatie doorgespeeld aan het Belgische gerecht, zowel via anonieme tips als via het officiële kanaal van de Saudische geheime dienst. De info bleek telkens afkomstig van een reeks figuren die behoorden tot het spionagenetwerk van Faez Al Ajjaz.

Spionagenetwerk? Al Ajjaz werkte in Brussel toch als journalist?

Timmerman: Volgens nota’s van de Staatsveiligheid was hij overduidelijk een geheim agent van de Saudische inlichtingendienst. Al is het niet duidelijk of mijnheer Al Ajjaz in deze handelde in opdracht van de Saudi’s, een andere dienst of op eigen initiatief. Merkwaardig genoeg, zo ontdekte ik, verbleef diezelfde Al Ajjaz in het Erasmusziekenhuis in Anderlecht, net op het moment dat Wybran werd vermoord, vermoedelijk door de bende-Belliraj.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Abdelkader Belliraj

Als nieuwkomer op dit forum valt het mij op dat heel wat getuigenissen wel degelijk kunnen gaan in de richting van de bende van Belliraj. Ik heb er lukraak enkele op een rijtje gezet (NL en F), en er zijn er wellicht nog meer:

  • Dekaise (Waver): "une petite tapette marocaine"

  • Watermaal-Bosvoorde: "On a Raymond De Wee qui est très lucide et il dit qu'il s'exprime en français avec un accent arabe."

  • Genval: "Plusieurs témoignages décrivent les agresseurs sous les traits de Nord-Africains d’lm75, parlant français avec un accent arabe."

  • Plancenoit: "La propriétaire de la golf décrira son agresseur comme Magrébin s'exprimant d'une voix douce et calme."

  • Ukkel: "De man met de vuurwapens: 1m90, donkerbruine ogen, bruine huidskleur."

  • Halle: "Het tweede individu was even groot en had een donkere huidkleur" en "Deux d’entre eux ont la peau des poignets foncée."

  • Temse: "Het zou gaan om een goed georganiseerde groep die van buiten de landsgrenzen opereert. Sommige getuigen hebben de niets ontziende doders duidelijk horen converseren in een taal die vreemd was aan de talen van de ons omliggende landen"

  • Ohain: "Les agresseurs avaient vociféré dans une langue inconnue, peut- être de l’arabe, dirent certains témoins" en "Op 17 oktober ’83 legt de getuige een nieuwe verklaring af. Hij heeft telefonische bedreigingen ontvangen. De man aan de andere kant van de lijn sprak met een Arabisch accent, vertelt de getuige."

  • Aalst: David Van de Steen: "Maar in de gang, waar ik lag, spraken ze een taal die ik nog nooit gehoord had."

Hetzelfde geldt  voor de robotfoto’s, bv.:

  • G4: cheveux noirs, type méridional.

  • G6: Nivelles un taxi marque Mercedes type ancien a été vu dd 17.09.83 vers 04.45 h à proximité de l'endroit où la voiture marque Saab a été retrouvée.L 'attitude du conducteur était suspecte. Signalement de l'inconnu : type méridional.

  • G11: type méridional.

En Faez Al Ajjaz moeten we toch ook in die richting situeren: Syriër. Het Syrisch regime had nauwe banden met Abu Nidal. De medestander van Abu Nidal die uit een Belgische cel moest bevrijd worden (Said Al Nasser) had eveneens de Syrische nationaliteit. Syrië stond (en staat) in de Arabische wereld aan de Sji'itische kant. Belliraj en zijn aanhangers hadden zich  van het Soennisme tot het Sji'isme bekeerd ...

Als de daders tijdens een overval onderling naar elkaar roepen in een onverstaanbare taal, dan moet elk van hen die taal toch spreken? Hoe rijmt dat met de Pilarski's, Bonkoffsky's, Podevijns of andere autochtonen? En hoe rijmen die autochtonen met de robotfoto's, die toch iets anders te zien geven?

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Als de daders tijdens een overval onderling naar elkaar roepen in een onverstaanbare taal, dan moet elk van hen die taal toch spreken? Hoe rijmt dat met de Pilarski's, Bonkoffsky's, Podevijns of andere autochtonen? En hoe rijmen die autochtonen met de robotfoto's, die toch iets anders te zien geven?

Dag Imazibraine, kan je iets meer duidelijkheid geven over welke overval je het net hebt? Spreek je in dit geval enkel over Delhaize Aalst?

Re: Abdelkader Belliraj

Als je de taal bedoelt, Philippe, gaat het in elk geval over Ohain, Temse en Aalst (misschien ook nog ergens anders, maar daarvoor heb ik te weinig ervaring op het forum). Voor wat Aalst betreft, ook dit nog: de Reus zou daar enkele zinnetjes gebroken Vlaams gesproken hebben. Ik wijs er op dat Ali Aârrass in zijn jeugd op bouwwerven in Vlaanderen gewerkt heeft:

(...) "Alors, il (Ali Aârrass) a été engagé sur des chantiers de construction, en région flamande. Il partait très tôt le matin, dans la nuit, en train, pour aller sur les chantiers… Il a commencé par un travail où on lui demandait d’arracher des clous des planches, pour démonter des échafaudages, à longueur de journée. Tout ça à quinze ans."

Komt uit een interview met zijn zus in een Marokkaanse krant: Le Courrier du Maghreb et de l'Orient, 5th year, 41th issue, September to December 2018: "Ali Aarrass, histoire d’un Belgo-Marocain dans les geôles de Mohammed VI: entre désespoir et oubli… (Interview avec Farida Aarrass)"

Re: Abdelkader Belliraj

Dank je Imazibraine voor het snelle antwoord! Aangezien jij duidelijk veel kennis hebt over Ali Aarrass vraag ik me af hoe jij deze in onderstaande stellingen past.

  • Ohain & de overval in Halle (dacht ik) worden hoofdzakelijk getypeerd door een nekschot. Waar bijvoorbeeld bij andere overvallen in het aangezicht geschoten werd. Is Ali Aarrass volgens jou de reus in Aalst of in Halle (verschillende modus operandi).

  • De overval van Dekaise & Temse worden soms wel al eens in één adem genoemd daar het over wapens/materiaal gaat. Van waar jouw informatie over een vreemde taal in Temse? Ik dacht dat de getuigen (huisbewaarders) vermoord werden.

Re: Abdelkader Belliraj

Was de reus in Aalst niet blond? De adjunct directeur van de Delhaize die oog in oog stond met de reus herkende formeel Michel Libert. David Van de Steen meende Patrick Haemers te herkennen. Toch geen Arabische types.

Re: Abdelkader Belliraj

De naam Bende van Nijvel komt omwille van de plaats van de raid. Het is nooit bewezen dat dit een Franstalige bende is. Er zullen dus nog personen geweest zijn die zinnen in het Nederlands zeiden. Keep looking voor sterke argumenten! De link met Al Ajjaz blijft voor mij enorm interessant aangezien hij vaak indirect gelinkt wordt aan de eerste misdrijven (Dekaise, Temse, ...).