161

Re: Opsporingsbericht juni 2020

rizzz wrote:

Ik denk ook nog steeds dat het Beuckels is. Maar, er is me nog iets anders opgevallen aan die ene wazige foto. Volgens mij is de man in kwestie niet enkel goed in het omgaan met zeldzame wapens, deze linkshandige man heeft ook heel regelmatig een gitaar vast. Kijk nu een eens naar de rechterhand en let vooral op de plaatsing en de kromming van de vingers. We hebben hier dus te maken met een linkshandige gitarist van redelijke proportie, die graag trots poseert zoals ik eerder stelde.

Neem je linkerarm even vast met jouw rechterhand ... positie van de vingers is idem als die op de foto. Kan een gitarist zijn maar evengoed niet.

162

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ja en aan zijn lippen te zien speelt hij trompet.

163

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De neus en rechter wenkbrauw hebben mijns inziens meer weg van Calmette. Maar die zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet zijn.

164

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De gitarist van de Bendenamen was Big Friswa, maar hij was zeker en vast rechtshandig. Hij droeg altijd een rond amulet. Maar qua fysionomie zie ik minder gelijkenissen.

165

Re: Opsporingsbericht juni 2020

rizzz wrote:

Volgens mij is de man in kwestie niet enkel goed in het omgaan met zeldzame wapens, deze linkshandige man heeft ook heel regelmatig een gitaar vast. Kijk nu een eens naar de rechterhand en let vooral op de plaatsing en de kromming van de vingers. We hebben hier dus te maken met een linkshandige gitarist van redelijke proportie, die graag trots poseert zoals ik eerder stelde.

Meen je dat nu echt?

166

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Terug on topic aub. En Ben heeft al laten verstaan dat de man op de foto niet gekend is, dus geen Beuckels, Delperdange, Libert, Tavra, ...

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Neen, sommige herkennen in de foto een tot op heden onverdachte Rijkswachter. Een andere persoon herkent er Libert in met een pruik. De persoon is dus nog niet 100% geïdentificeerd.

168

Re: Opsporingsbericht juni 2020

En de tot op heden onverdachte Rijkswachter is ...?

169

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Meegluurder wrote:

Neen, sommige herkennen in de foto een tot op heden onverdachte Rijkswachter. Een andere persoon herkent er Libert in met een pruik. De persoon is dus nog niet 100% geïdentificeerd.

Inderdaad. Je leest hier dikwijls reacties van mensen die niet eens de moeite nemen om de voorgaande berichten even te doorlezen.

Aan hen:

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

1 persoon denkt dat het die bepaalde persoon is. Ben (de beheerder van dit forum voor de nitwits) heeft die naam ook meegekregen maar heeft goede reden om ons die naam nog niet te delen. Respect en begrip hiervoor aub.

De onderzoekscel meent dat het iemand is die tot dusver niet of nauwelijks niet in het onderzoek naar de Bende Van Nijvel aan bod kwam. Omdat ze er 34 jaar lang vanuit gingen dat het persoon X met een sluitend en gecheckt alibi was. Maar ze zijn nu tot de conclusie gekomen is dat het persoon X niet is op die - volgens de persoon die de foto doorspeelde aan de onderzoekers - “heel belangrijke persoon” voor het onderzoek.

Ja, dat is heel erg dat dat 34 jaar moest duren. Net zoals ze nog steeds menen dat het wapen op de bewuste foto niks met de Bende en al zeker niet met de recentste aanslagen in Aalst te maken heeft.

170

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

Ja, dat is heel erg dat dat 34 jaar moest duren. Net zoals ze nog steeds menen dat het wapen op de bewuste foto niks met de Bende en al zeker niet met de recentste aanslagen in Aalst te maken heeft.

Klopt niet hoor. Of ze nu eerst dachten dat het Sinterklaas was en nu zwarte Piet blijkt te zijn is vooralsnog van geen belang daar er geen enkele serieuze aanwijzing is dat deze persoon ook maar iets met de feiten te maken heeft. Hetzelfde verhaal voor het wapen, tenzij jij jouw bewering kan staven natuurlijk.