61

Re: Gérard Lhost

M.b.t. gekende speurders van BOB Halle, denk ik de welbekende speurder Eddy Vos vergeten te vermelden hebben. Zat bij CWB maar daarvoor bij BOB Halle, geloof ik.

62

Re: Gérard Lhost

Na de laatste raid van de Bende van Nijvel in Aalst in 1985 verlaat Gérard Lhost de rijkswacht en gaat werken voor de BDS (Bureau de sécurité) van de EU waar hij in zee gaat met andere fascistische figuren zoals Pierre Eveillard (vroeger werkzaam op het kabinet van Vanden Boeynants, zijn broer Christian was politiecommissaris van Etterbeek en klant van de Dolo), Robert Thomas (runde een eigen inlichtingendienst, trainde leden van  het Front de la Jeunesse en WNP) en Roland Maffioli (ex- BOB Brussel, politieke sectie, hielp Paul Latinus infiltreren in de Staatsveiligheid).

Bron: Belgian X-dossiers: the accused; ISGP-site

Re: Gérard Lhost

Neuvieme audition de X1

Elle reconnaît huit personnes sur 40 photos présentées:

  • Hubeaux Michel (19/04/39) ancien Gendarme

  • Denoncin Jean (24/04/36) gendarme pensionné

  • Bouhouche Madani (14/06/52) ancien gendarme

  • Amory Christian (08/03/52) ancien gendarme

  • Caby François (30/05/76)

  • Mayerus René (21/07/22-16/02/85) ancien colonel Gd

  • Krasnigi Shpetim (18/09/76)

  • Lhost Gérard (27/01/40) ex Colonel Gd

64

Re: Gérard Lhost

(...) Houten Kajuitboot: ( Bouwjaar 2000)-12mX3,85mX1,60m Gew:17T
Gemakkelijk om te bouwen tot FIFTY. (...)

Contact: Gérard LHOST: gerard.lhost@skynet.be Alsemberg BELGÏE
Tel : + 32 2 380 96 81 (...)

Bron » skipper.nl

65

Re: Gérard Lhost

Ligplaats in de GOLF van Biskaje. big_smile lol

"voorzien van de veiligheidsuitrusting"

Misschien zelfs een kogelwerende zwemvest om veiligheid te laten primeren. big_smile big_smile (mopje)

Non semper ea sunt quae videntur

66

Re: Gérard Lhost

Voor de geïnteresseerden waar z'n bootje ligt: in Mutriku. Zie » Wikipedia

Voor de geïnteresseerden in het bootje zelf: Zie diezelfde wikipedia-pagina. Op de eerste en bovenste foto over dat dorp Mutriku zie je namelijk een foto van de jachthaven waarop Lhost zijn bootje diegene is die mooist in beeld is gebracht op foto (die met donkerblauwe boeg en oranje stoot-kussen-ballen  die net aan het uitvaren begonnen was. smile)

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Gérard Lhost

Wat heeft die man zijn boot hier in vredesnaam mee te maken? Hij was kolonel bij de rijkswacht en nadien Europees hoog ambtenaar. Ik ken andere mensen met een boot die veel minder verdienen.

68

Re: Gérard Lhost

De Basis wrote:

Wat heeft die man zijn boot hier in vredesnaam mee te maken? Hij was kolonel bij de rijkswacht en nadien Europees hoog ambtenaar. Ik ken andere mensen met een boot die veel minder verdienen.

De Basis: je hebt 100% gelijk. De boot van Lhost heeft hier inderdaad niets mee te maken. Complot-denkers hebben natuurlijk wel voer om te gaan zoeken ofdat Bouhouche zich niet al bijna 13 jaar hier verscholen houdt. big_smile

Non semper ea sunt quae videntur

69

Re: Gérard Lhost

Just, nieuwe titel voor een nieuwe Jommeke: Op zoek naar Madanos Bouhouchos. smile

70

Re: Gérard Lhost

Lhost zou bij de overval in Halle niet aanwezig geweest zijn.