71

Re: Gérard Lhost

Victor wrote:

Lhost zou bij de overval in Halle niet aanwezig geweest zijn.

Er waren redelijk wat rijkswachtkolonels (of "kolonel in wording" of "kolonel-op-rust") op dat ogenblik. Kan u toelichten waarom hij uit "de lijst" zou mogen geschrapt worden?

72

Re: Gérard Lhost

Van iemand die aanwezig was tijdens de overval.

"Ik heb het artikel gelezen, maar ik heb geen idee dat hij tussen de klanten zou geweest zijn... Het zegt mij niets... Denkelijk heb ik hem misschien gezien bij de Bendecommissie."

73

Re: Gérard Lhost

Honderd procent zeker is dat dus niet, daarom de nadruk op 'zou'. Iemand die weet of Gérard al dan niet familie is van Joel Lhost?

74

Re: Gérard Lhost

Voor een goed begrip nog even in herinnering brengen dat een van de verdachten van de moord op het echtpaar Vissers-Vanruyskensvelde op de camping in Oud-Heverlee, de rijkswachter en ex-SIE'er Michel Denoncin, een vertrouweling en zelfs de chauffeur was van Gérard Lhost.

75

Re: Gérard Lhost

Victor wrote:

Iemand die weet of Gérard al dan niet familie is van Joel Lhost?

Volgens Joël zelf (Ginlo op het forum van Les Tuéries) niet.

Re: Gérard Lhost

Aubanel, dank voor de informatie. Die moord op het echtpaar Vissers-Vanruyskensvelde op de camping in Oud-Heverlee: rijkswachter en ex-SIE'er Michel Denoncin, een vertrouweling en zelfs de chauffeur van Gérard Lhost.

Zeer nuttige informatie. Dank u. Die Michel Denoncin is waarschijnlijk ook nooit verontrust geweest in dat "schijnonderzoek" waarschijnlijk... Zo een smeerlapperij weer. Ik denk dat de onderzoeksrechter Raymond Decoux van Leuven daar ook een vuile rol in heeft gespeeld. Die zaak zat volledig "in seksmilieus" in het Brusselse dacht ik... Terug operatie doofpot.... Om van te walgen...

Spijtig dat op dit forum geen "foto's" beschikbaar zijn van al die verdachte smeerlappen...

77

Re: Gérard Lhost

Gérard Lhost aurait été en poste à Bastogne et était un ami du ministre Louis Olivier. C'est important parce que Martial Lekeu a aussi séjourné à Bastogne. Il connaissait lui aussi le ministre Louis Olivier. Il paraît que c'est ce ministre qui a arrangé son départ vers les USA. Et surtout: le ministre Louis Olivier était membre de l'IEPS, avec Robert Close, Armand De Decker, Alexander Haig, etc

L'IEPS a été à mon avis central dans la stratégie de la tension en Belgique:

78

Re: Gérard Lhost

Scaramouche: ja, spijtig dat we niet meer foto's kunnen vinden. Maar het is toch een fenomenale samenloop van omstandigheden: dubbele moord op camping Oud-Heverlee, slachtoffers met een 'achtergrond', de ex-SIE''ers Hubeaux en Denoncin (die laatste bodyguard, chauffeur en intimus van Gérard Lhost) zijn daar als laatste gezien... Het sterkt mij alvast in de overtuiging dat het organiserende principe van de Bende van Nijvel (Lhost? Smets? Groep G?) een relatief groot aantal figuren bij al die zaken betrokken heeft, dat er meer dan één motief moet geweest zijn (wapenhandel, extreemrechts & strategie van de spanning, blootleggen van de politionele onbekwaamheden en chantage d.m.v. seksfuiven e.a.). En dat zowel al die motieven als al de criminele feiten vakkundig en zelfs letterlijk in één 'zak' gestopt zijn. Zoeken naar een motief wordt op die manier van benaderen al even moeilijk als zoeken naar de daders...

79

Re: Gérard Lhost

Ik heb even een link van Hervé (op Les Tuéries - topic Gérald Lhost) gejat die zijdelings betrekking heeft op de persoon in kwestie. Mijn vraag is: herkent iemand de reus op deze foto? » www.resistances.be

80

Re: Gérard Lhost

Niet meteen, maar hij doet me wel denken aan de reus in de rij van Bouhouche, Weykamp en Gondry in de Target 121 in Leopoldsburg.