Re: Roger Beuckels

Dat Beuckels zijn gerechterlijk dossier is verdwenen was te verwachten. Ook Lucien had het naar het schijnt over iemand wiens dossier was verdwenen. Volgens mij is er op dat soort profielen zelfs gerecruteerd. Ex-militairen met een dossier die werden onder gebracht in para militaire cellen. Ik geloof dat ook Lammers iets in die zin vertelde (over zichzelf).

Een ding is ondertussen wel duidelijk. De Delta cel wist heel veel dat niet in pv's terug te vinden is. Straks kunnen we niet anders niet meer dan de man geloven die al jaren spreekt van het geheime werkdossier van de Delta cel. En ik begin ook meer en meer te begrijpen waarom dit geheime dossier noodzakelijk zou kunnen geweest zijn. Die wonderbare visvangst in Ronquières was mss ook het gevolg van feiten uit datzelfde geheime werkdossier.

Er is in het dossier één voorbeeld te vinden om bovenstaande te staven. "Men" scheen absoluut niet van plan te zijn Haemers terug te halen.

"Net daarom werkten wij heel discreet, we rapporteerden slechts aan één magistraat. Zodra we wisten waar in Rio Haemers precies zat, hebben we ervoor gezorgd dat de informatie zo snel circuleerde dat men niet anders kon dan een rogatoire commissie sturen en hem gaan ophalen. Wij, twee kleine rijkswachters, hebben toen het hele Brusselse establishment voor voldongen feiten gezet, en dat is ons dus niet in dank afgenomen. Geloof me, er waren in die tijd heftige krachten aan het werk om Haemers in Rio te laten zitten.”

Bron » Daders

In Dendermonde hadden ze dus duidelijk ook last van die "heftige krachten". Diezelfde "heftige krachten" hebben er dan ook voor gezorgd dat ze hun dossier kwijt waren. Geen pv's ... discreet onderzoek? Uit noodzaak? Om de "heftige krachten" niet te verontrusten? Het zou veel kunnen verklaren natuurlijk.

52

Re: Roger Beuckels

Als deze idd de killer is wil dat zeggen dat de Bende van Nijvel Nederlandstalig is (voor een deel).

53

Re: Roger Beuckels

Niet noodzakelijk Nederlands, de meeste huurlingen zullen wel meertalig zijn. Vandaar misschien ook de vreemde talen die gehoord werden, Afrikaans, Swahili? Maar het blijft gissen en er is tot nu toe geen enkel bewijs dat Beukels een dader van de Bende van Nijvel was.

54

Re: Roger Beuckels

Waarom verdween het hele dossier van Beuckels met minstens 3 veroordelingen? Bescherming van hogerop? deed hij misdaden voor Belgie die niet geweten mochten worden? Was hij een huurling die ook werkte voor Bouhouche die een privé leger ging leiden in opdracht van wie of welke organisatie? De flats en garageboxen die Bouhouche huurde passen wel om materiaal en huurlingen onder te brengen. Beuckels zou daar zeker in passen maar hoe bewijs je dat?

Re: Roger Beuckels

Kan iemand mij vertellen waarom pas na meer dan 30 jaar de naam Roger Beuckels verschijnt? Hoe is men bij hem uitgekomen. Congo '60 is veraf van 1985 ivm Bende van Nijvel. Weet iemand of de vrouw van Roger Micheline noemde? En als hij een broer heeft die Roland heet: gepensioneerde militiar?

Re: Roger Beuckels

Hoe men bij Roger Breuckels is gekomen heb ik uitgelegd in dit topic. Via de zoektocht naar de moordenaar van Dag Hammarskjöld. Of via Bob Denard of via Schramme (hypothese huurlingen die op die manier hun loon afdwongen van de Belgische regering?). Legt Bouten dat dan niet uit via zijn boek?

Re: Roger Beuckels

Kan iemand mij vertellen waarom pas na meer dan 30 jaar de naam Roger Beuckels verschijnt? Meer dan 30 jaar hebben wij niets over hem gehoord ivm de Bende van Nijvel. En wat met Flannery, Ali Araas, die ook nooit in het dossier zijn voorgekomen. Dit zijn allemaal nieuwe namen? Wat met de gekende namen en entourge? Willen ze opzettelijk een andere koers varen?

Re: Roger Beuckels

Ik zie hier zowel de naam Roger Beuckels als Roger Breuckels vallen...wat is het nu?

Re: Roger Beuckels

Beuckels. Zijn naam wordt op diverse wijzen geschreven op het internet, om verwarring te creëren!

60

Re: Roger Beuckels

Roger Beuckels in 1984:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/roger_11.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube