Django68, ik ben het volkomen met u eens. ‘Gestoord zijn’ was zonder enige twijfel een noodzakelijke voorwaarde om de feiten te kunnen plegen die door de bende zijn gepleegd. Religieuze goeroes maken er hun doel van om mensen die zoekend zijn met gestoord gedachtegoed te infecteren.

612

Ik wil deze post van Merovinger uit 2014 nog eens onder de aandacht brengen. Dat verklaart eigenlijk het gedrag van Libert. Kan je " normaal " zijn als je vader of stiefvader je op je zestiende dergelijke dingen laat doen.

Ik dacht het niet. Dat hij psychisch "beschadigd " is dat is een feit. Of hij dan bipolair of schizofreen is laat ik in het midden. Ik denk dat de juiste diagnose al moeilijk is voor een psy.

Ik heb zonet in de post hierboven eens doorgeklikt naar die post van Merovinger uit 2014. Libert schrijft dat hij mensen rekruteerde die zich vervolgens de vingers moesten branden door bijvoorbeeld iemand te liquideren. Hij schrijft ook dat de CWB niets met zijn info doet. Waar wacht men ginder in Charleroi eigenlijk nog op?

614

Libert weet niet wat hem overkomen is. Hij praat veel maar weet erg weinig!

Ben wrote:

Hij was niet echt een man die zijn woorden wikt en weegt. Extreem-rechts was een "verzameling psychopaten en schizofrenen", het leger "een infernaal bordeel", en de druïde en aanhanger van Germaanse riten, taxichauffeur Herman Wachtelaer, in wiens domein de Cel Waals Brabant in de zomer van 2012 graafwerken deed, "dat debiele onderwerp".

Na urenlange gesprekken werd ik niet veel wijzer over de dubbele moord [in de Herderliedstraat]. Het probleem was niet dat Libert van alles verzon. Als hij niet wilde antwoorden, kreeg hij een kleur en zei hij: "No comment". Het probleem was dat hij niet veel wist van wat er achter de schermen van de WNP gebeurd was. Hij vertelde verhalen en als ik vroeg of hij er zelf bij was geweest of het van horen zeggen had, begon zijn antwoord altijd met: "Non, mais Latinus m'a dit que ...". Ik noemde hem Latinusmadike.

Hij lag in de knoop met zijn oude loyaliteiten. "Als je trouw ben aan een dienst, kun je niet ook trouw zijn aan andere kippen en hun kippenhokken", zei hij op het assisenproces. Maar wie was die dienst en wie waren de kippen? Libert was begin 1987 nog altijd in de weer voor niet nader genoemde figuren die de WNP op pad hadden gestuurd, hij toonde me een nieuwe uitgebreide fiche die hij had gemaakt over de door de WNP belaagde wapenhandelaar Herman Geschier, maar hij vertelde niet voor wie hij dat deed. Hij voelde zich belazerd, maar kon niet bepalen door wie, of wilde het niet zeggen.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Hij is gebruikt geweest dit is een feit, hij heeft een groot gedacht van zichzelf voor iemand die niet weet wat in zijn organisatie afspeelde.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

615

Bakerstreet 221B wrote:

Hij schrijft ook dat de CWB niets met zijn info doet. Waar wacht men ginder in Charleroi eigenlijk nog op?

De redenen staat beschreven in bovenstaande post. Erbij er is over WNP en de bende een heleboel info die gewoon niet klopt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.